Daimler are o ofertă foarte variată de produse, care include automobile de mici dimensiuni marca Smart, limuzine de lux Mercedes-Benz, camioane şi autobuze. Dar, în ultimul timp, Daimler şi-a pierdut răbdarea cu pierderile înregistrate de Smart, susţine Handelsblatt.
De la lansarea sa în 1998, Smart a înregistrat pierderi de miliarde de euro, estimează analiştii financiari. Daimler nu a dat publicităţii performanţele financiare ale brandului.
Citește și: România, în cărţi pentru o fabrică Volkswagen
În cel mai recent proces de restructurare al brandului, Daimler a anunţat că va transforma Smart într-un vehicul complet electric. Însă, o astfel de decizie s-ar dovedi costisitoare, apreciază publicaţia germană.
Vânzările Smart pe plan global au scăzut cu 4,6% anul trecut, la 128.802 unităţi.
Compania de consultanţă Evercore ISI susţine că ar fi binevenită o eventuală decizie a Daimler de a renunţa la brand, care ar înregistrează pierderi anuale estimate la 500 - 700 de milioane de euro.
"Nu văd cum un model mini german poate genera profit, costurile sunt pur şi simplu prea ridicate", apreciază analiştii Evercore.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.