Este pentru prima dată când acest SUV electric produs de Tesla se situează pe prima poziţie în topul celor mai vândute automobile din Europa. Potrivit JATO Dynamics, 29.367 de exemplare Model Y au fost înmatriculate în luna septembrie 2002 în Europa, în creştere cu 227% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut.
Model Y are un avantaj considerabil faţă de numărul doi, Peugeot 208, cu 19.600 de unităţi înmatriculate în Europa luna trecută.
JATO Dynamics estimează că 1,038 milioane de automobile au fost înmatriculate în Europa în luna septembrie, în creştere cu 7,5% comparativ cu 965.595 de unităţi în luna septembrie a anului trecut, aceasta fiind a doua lună de creştere consecutivă, după avansul de 3,5% înregistrat în august.
Conform acestor date, aproape trei din fiecare 100 de automobile noi înmatriculate în Europa luna trecută au fost Tesla Model Y, ceea ce sugerează că acest SUV electric produs de cea mai valoroasă companie producătoare de automobile a devenit vehiculul preferat în regiune.
Model Y este unul dintre cele mai de succes automobile Tesla, care de la începutul anului şi până acum a comercializat 879.346 de unităţi din acest model, comparativ cu 906.032 de unităţi pe parcursul întregului an 2021. Creşterea vânzărilor pentru Tesla Model Y scoate în evidenţă eforturile constructorului american de a majora producţia la uzina sa de lângă Berlin, Germania, care a fost inaugurată în luna martie şi acum produce 2.000 de automobile pe săptămână.
Datele JATO Dynamics mai arată că automobilele complet electrice au reprezentat 15,6% din înmatriculările totale în primele nouă luni ale anului. În luna septembrie, vânzările combinate de Tesla Model Y şi Model 3 au ajuns la aproape 42.000 de unităţi, de patru ori mai mult decât Volkswagen AG ID.4 şi ID.3.
Citește și Ford Motor va folosi oţel verde în fabricile din
Ford "vrea să aibă o cantitate importantă de oţel verde şi luăm măsuri astfel încât să-l putem livra", a afirmat într-un interviu Hans van den Berg, directorul general al subsidiarei Tata Steel din Ţările de Jos. Memorandumul de înţelegere semnat între Tata şi divizia Ford din Europa nu obligă Ford să cumpere o cantitate specificată de oţel la un preţ specificat, a adăugat şeful subsidiarei Tata Steel din Ţările de Jos.
Separat, Ford a anunţat că a semnat Memorandumuri de înţelegere cu Tata, ThyssenKrupp şi Salzgitter pentru livrarea de oţel cu un conţinut scăzut de carbon, pentru noul crossover electric, care ar urma să fie produs la Koln din 2023. Acordurile vor ajuta compania să-şi îndeplinească obiectivul de a avea până în 2035 zero emisii la facilităţile sale din Europa, pe segmentul logistic şi al furnizorilor, a informat într-un comunicat Ford.
"Cheia o reprezintă îmbunătăţirile în lanţurile noastre de aprovizionare, iar folosirea oţelului neutru din punctul de vedere al emisiilor de carbon va reprezenta un pas major spre reducerea amprentei de CO2 a vehiculelor noastre", a afirmat Sue Slaughter, directorul de achiziţii al diviziei Ford din Europa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.