Este vorba despre Legea pentru modificarea art. 2 lit. b) din Legea nr. 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale.
Prin reglementarea propusă se urmăreşte modificarea definiţiei vehiculului abandonat, pentru a-i aduce acesteia un plus de precizie, astfel încât să poată fi folosită în mod cotidian de către autorităţile locale.
Forma actuală a definiţiei vehiculului abandonat:
„b) vehicul abandonat - vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale
de cel puţin 6 luni, al cărui proprietar sau deţinător legal este cunoscut, însă există indicii temeinice că acesta nu respectă condiţiile legale pentru a circula pe drumurile publice.”
Forma propusă prin prezenta propunere legislativă:
„b) vehicul abandonat - vehiculul de orice categorie, aflat pe domeniul public sau privat al unităţilor administrativ-teritoriale, al cămi proprietar sau
deţinător legal este cunoscut, al cărui termen de valabilitate a inspecţiei tehnice periodice a expirat de 6 luni şi care este neasigurat pentru răspundere civilă pentru caz de pagube produse terţilor prin accidente de circulaţie.”
"În România, potrivit ultimelor statistici, în 2021, numărul celor care deţineau un permis de conducere era de 8.298.956 de persoane, ceea ce reprezintă 43% din totalul populaţiei ţării şi 53% din populaţia adultă. Practic, una din două persoane adulte deţine permis de conducere. La finalul anului 2021, parcul auto din România avea 9.661.483 de vehicule înmatriculate. Dintre acestea, 7.611.039 (78,7%) erau reprezentate de autoturisme. Rata de motorizare pe teritoriul naţional este de 396 de autoturisme la 1.000 de locuitori. Bucureştiul are cele mai multe vehicule la 1.000 de locuitori (673), urmat de Constanţa (428), Argeş (422), Alba (421), Arad (420). Din cele 75.600 de vehicule controlate în trafic în 2021, 36,42% erau neconforme din punct de vedere al securităţii rutiere, iar 14,09% dintre ele prezentau pericol iminent de accidente. La finalul aceluiaşi an erau în vigoare 6.710.462 contracte de RCA, marea majoritate fiind încheiate cu persoane fizice (5.282.809).'
În contextul în care numărul de vehicule continuă să crească la nivel naţional, iar aglomerările urbane limitează soluţiile pentru depăşirea deficitului locurilor de parcare, această propunere legislativă va duce la o mai bună operativitate şi aplicare a legii astfel încât domeniul public sau privat al statului să poată fi eliberat de maşini abandonate.
Aplicarea prevederilor prezentei legi va avea ca efect eliberarea spaţiilor aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unei unităţi administrativ-teritoriale, în vederea folosirii acestuia în scopuri utile, descongestionarea trotuarelor localităţilor şi a carosabilului, ocupate în prezent de asemenea vehicule, cu efecte benefice asupra fluidizării traficului, precum şi asupra mediului nconjurător", se arată în expunerea de motive a proiectului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.