Herbert Diess va demisiona la 1 septembrie din funcţia de director general al Volkswagen AG, a anunţat vineri grupul german, o schimbare importantă la conducerea uneia dintre cele mai proeminente companii globale din Germania, transmite Reuters.
Succesorul său va fi Oliver Blume, actualul directorul general al Porsche AG. "Mă voi concentra pe clienţi, pe branduri şi pe produse", a declarat Blume.
Viitorul lui Herbert Diess era sub semnul întrebării după ce acesta a intrat în conflict cu sindicatele de la Volkswagen, nemulţumite de declaraţiile lui referitoare la posibilitatea eliminării mai multor mii de locuri de muncă în tranziţia grupului spre automobilele electrice. În decembrie, Volkswagen a dat publicităţii un comunicat conform căruia Herbert Diess va rămâne directorul general al grupului.
Plecarea sa vine într-un moment în care Volkswagen vrea să depăşească Tesla pentru a deveni cel mai mare producător global de vehicule electrice şi să realizeze o Ofertă Publică Iniţială (IPO) pentru brandul Porsche.
Citeşte şi: Explozie a vânzărilor de maşini electrice, în România. Cel mai puternic avans procentual din UE
Ponderea autoturismelor electrice pe piaţa din Europa a crescut în trimestrul al doilea, în timp ce vânzările totale de automobile au scăzut, iar România a avut, din nou, cea mai mare creştere a vânzărilor de automobile electrice din regiune, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În perioada aprilie-iunie 2022, vânzările de automobile electrice pe baterie în Uniunea Europeană (UE) au crescut cu 11,1%, până la 233.413 de unităţi. Multe pieţe europene au înregistrat creşteri procentuale de trei cifre (peste 100%), însă România a avut cel mai puternic avans procentual (412,4%), în condiţiile în care au fost vândute 2.352 de automobile electrice în al doilea trimestru al acestui an, faţă de 459 unităţi în perioada similară a anului trecut.
Cota automobilelor pe baterie în UE a ajuns la 9,9% din înmatriculări în al doilea trimestru al acestui an, de la 7,5% în perioada similară a anului trecut. Ponderea automobilelor hibride de tip plug-in a crescut de la 8,4% până la 8,7%, în pofida unei scăderi a numărului de unităţi vândute.
Datele ACEA arată că automobilele cu motoare pe benzină şi diesel au reprezentat în continuare majoritatea automobilelor vândute în al doilea trimestru al acestui an, cu o cotă de piaţă de 55,8%, chiar dacă vânzările de automobile diesel cu scăzut cu o treime iar cele pe benzină cu o cincime.
La începutul acestei săptămâni, ACEA a dat publicităţii şi datele privind înmatriculările de autoturisme în luna iunie, când au fost înmatriculate doar 1,06 milioane vehicule, cea mai slabă lună iunie de la debutul publicării datelor statistice în 1996, transmite Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.