Decizia CJUE vine după ce, în anul 2011, Autoritatea pentru concurenţă din Italia (AGCM) a criticat compania aeriană irlandeză Ryanair pentru că preţurile sale nu includeau Taxa pe Valoarea Adăugată pentru cursele interne şi nici comisioanele pentru check-in sau cele pentru plata cu cardul. Potrivit AGCM aceste costuri sunt inevitabile şi deci trebuie indicate înainte ca un consumator să înceapă procedura de booking, astfel că a decis să amendeze Ryanair pentru practici comerciale incorecte. În replică, Ryanair a contestat amenda în justiţie ceea ce a determinat Consiliul de Stat din Italia să ceară clarificări de la Curtea de Justiţie a UE.
Concedieri și tăieri de salarii la Wizz Air
Judecătorii de la Luxemburg au decis joi că operatorul aerian Ryanair este obligat să arate în ofertele sale online, încă din primul moment în care preţul este afişat, că există taxe şi comisioane inevitabile. În schimb, suplimentele opţionale de preţ pot fi indicate după ce procedura de booking a început.
De asemenea, comisioanele pentru utilizarea unei cărţi de credit sunt inevitabile şi ar trebui menţionate în oferta iniţială au decis judecătorii de la CJUE. În ceea ce priveşte comisioanele pentru check-in, acestea trebuie indicate exceptând situaţia în care există cel puţin o opţiune de a face check-in gratuit.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.