În urma zvonurilor din iarna care a trecut, cum că trebuie semnat un contract, ''că rămâi pe dinafară și plătești mai mult'', cei mai mulți clienți s-au limitat să își prelungească înțelegerile cu furnizorii la care aveau deja contract.
Potrivit unui sondaj realizat de DCBusiness, foarte mulți dintre români (peste 83%) au trecut în piața concurențială. Dar majoritatea au rămas la același furnizor de curent sau gaze.
Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege preciza că doar 10% dintre românii care sunt în piața concurențială au schimbat și furnizorul. ''Rata de schimbare a furnizorului rămâne foarte mică: mai puțin de 10% au schimbat furnizorul, deci 90% din noile contracte sunt cu același furnizor. Acest lucru este în favoarea celor care dominau piața'', a menționat vicepreședintele ANRE.
Sondajul DCBusiness a evidențiat și câteva dintre motivele care îi determină pe români să rămână la vechiul furnizor.
Astfel, unul din cinci români declară că nu cunoaște care sunt ofertele și a optat automat pentru furnizorul la care avea deja contractul de utilități. De asemenea, aproape 20% dintre românii care au schimbat furnizorul spun că încă analizează ofertele din piață. Peste 40% dintre clienții care nu au schimbat compania de gaz sau electricitate spun că sunt mulțumiți de oferta actuală.
Citește și: Factura la gaze și curent. ANRE arată cum te asiguri că ai cea mai bună ofertă
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.