Conform unui comunicat al ANPC, a fost verificată o cantitate de 487 tone fructe şi legume proaspete, din care 60 tone (12 %) nu se încadrau în prevederile legale. Ca urmare, s-a dispus oprirea temporară de la comercializare a circa 135 tone fructe şi legume, în valoare de 204.852 lei, până la remedierea neconformităţilor constatate.
De asemenea, au fost aplicate 608 sancţiuni contravenţionale, dintre care 260 avertismente şi 348 amenzi contravenţionale, în valoare de peste 1,723 milioane lei pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor.
În cursul acţiunilor de control, s-au constatat o serie de abateri, precum: fructe şi legume lovite, deshidratate, cu pete, pulpă moale, depreciate calitativ, nesortate, cu urme de boli de depozit, atacate de mucegai, improprii consumului. S-au găsit, de asemenea, legume şi fructe din afara României fără informaţii în limba română privind denumirea produsului, specia, soiul (dacă este cazul), ţara de origine, neafişarea preţurilor de vânzare, neconcordanţe între preţul afişat la raft şi cel marcat pe bonul de casă, nerespectarea cantităţii nete la legumele şi fructele preambalate (ex:cartofi albi plasă 2 kg , produsul cântărea în realitate 1,974 kg, lămâi la plasă de 500 gr., cantitate reală - 0,470 gr., ghimbir la caserolă de 200 grame având în realitate 188 grame).
Citește și Dezastru. Ce au găsit inspectorii ANPC în magazinele cu pește
Alte abateri au vizat comercializarea legumelor şi fructelor utilizând practici incorecte, privind originea acestora (ex: legume şi fructe import Turcia, China, Egipt, comercializate ca având provenienţa România), neconcordanţa informaţiilor privind provenienţa, respectiv cea înscrisă pe ambalajul sau avizul produsului şi cea înscrisă pe eticheta de la raft (pe etichetă apar două sau trei variante de ţară de origine, de ex; România, Bulgaria, Grecia, consumatorii fiind induşi în eroare), comercializarea legumelor cu calibre diferite, diferenţa între calibrul mic şi calibrul mare fiind de 75%, informare incorectă a consumatorilor (ex: era afişat, în imediata apropiere a legumelor sau fructelor, cu litere mai viu colorate, sintagma "IEFTIN", fără a se face dovada, în magazin, a vreunui avantaj legat de preţ la achiziţionarea acestor produse.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.