Cum va fi următorul avion de la Airbus? Deosebit

Simona Haiduc |
Data publicării:
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus
Airbus / FOTO: Pagina de Facebook a Airbus

Directorul general al Airbus, Guillaume Faury, a vorbit despre viitorul avion al companiei. 

Potrivit spuselor sale, este vorba despre o aeronavă cu un singur culoar, care va marca o evoluție tehnologică, nu o revoluție. Totuși, noul aparat de zbor ar putea include un motor cu rotor deschis, precum cel dezvoltat de furnizorul CFM.

Airbus explorează tehnologii avansate

„Noua generație de avioane va reprezenta un progres semnificativ și explorăm tehnologiile care pot face diferența”, a afirmat Faury la Summitul Airbus.

Atât Airbus, cât și Boeing se află la ani distanță de lansarea unor noi modele de avioane cu fuzelaj îngust, deoarece așteaptă progresul tehnologic în industria motoarelor, ceea ce, de obicei, are loc la fiecare 15 ani.

Motoarele cu rotor deschis – soluția viitorului?

Unul dintre proiectele majore aflate în dezvoltare este programul RISE al CFM, un motor bazat pe o suflantă deschisă (cu pale vizibile), care ar putea aduce o economie de combustibil de 20% până în 2035.

Faury a confirmat că Airbus plănuiește lansarea unui nou avion comercial până la sfârșitul acestui deceniu, precizând că designul va fi „evolutiv... poate nu revoluționar, deși un rotor deschis este, în opinia mea, destul de revoluționar”.

Lupta între marii producători de motoare

CFM, un joint-venture între GE Aerospace și Safran, concurează cu Pratt & Whitney pentru a furniza motoare pentru avioanele mediu-curier. De asemenea, Rolls-Royce ia în considerare revenirea pe acest segment.

Faury a apărat decizia Airbus de a amâna dezvoltarea unui avion de 100 de locuri pe hidrogen, explicând că nu dorește să creeze un „Concorde pe hidrogen” – o referire la celebrul avion supersonic din anii 1960, care a fost inovator, dar extrem de costisitor și neprofitabil.

Deși Airbus nu a oferit un nou calendar pentru acest proiect, sindicatul Force Ouvrière a declarat luna trecută că tehnologia necesară este cu 5-10 ani în urmă față de ritmul necesar pentru a susține obiectivul inițial din 2035.

Un obiectiv realist, dar dificil

Faury a reiterat că obiectivul industriei aeronautice de a atinge zero emisii nete de carbon până în 2050 este realizabil, dar fragil, deoarece aprovizionarea cu carburanți alternativi rămâne limitată.

„Nu cred că greșim dacă ne propunem în continuare zero emisii de carbon până în 2050. Poate va dura puțin mai mult, dar să nu ne fie teamă să ne menținem această ambiție”, a concluzionat Faury.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9773
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9773
USD
Azi 4.3756
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.3756
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9773 RON
USD flag1 USD = 4.3756 RON
GBP flag1 GBP = 5.7940 RON
CHF flag1 CHF = 5.3554 RON
AUD flag1 AUD = 2.7801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6666 RON
CAD flag1 CAD = 3.1510 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4153 RON
SEK flag1 SEK = 0.4498 RON
XAU flag1 XAU = 467.2986 RON
Monede Crypto
1 BTC = 381786.55RON
1 ETH = 6911.39RON
1 LTC = 343.09RON
1 XRP = 9.14RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17071.850.07%
BET-BK3179.300.04%
BET-EF930.640.08%
BET-FI60535.950.69%
BET-NG1234.820.05%
BET-TR37646.290.07%
BET-TRN36592.070.07%
BET-XT1464.390.12%
BET-XT-TR3174.410.12%
BET-XT-TRN3092.130.12%
BETAeRO845.040.30%
BETPlus2519.210.06%
RTL38126.600.08%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel