Cum va fi afectată industria auto românească de taxele impuse Chinei. Răspunsul ministrului Economiei, Radu Oprea

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Ștefan Radu Oprea
EXCLUSIV
Ștefan Radu Oprea

Noile taxe suplimentare asupra importurilor europene de vehicule electrice provenite din China a făcut mare vâlvă la nivel internațional și a escaladat conflictul comercial dintre cele două puteri. 

Ministrul Economiei, Radu Ștefan Oprea, a fost invitatul de joi al lui Răzvan Dumitrescu, în cadrul emisiunii „Ce se întâmplă?” și a răspuns unor întrebări în legătură cu acest subiect, de importanță pentru țara noastră, în special pentru că această industrie aduce un aport esențial economiei.

Nu mai puțin de ”17% din PIB-ul României provine din industria auto. Sunt două linii de asamblare importante, Dacia-Renault și Ford Otosan, sunt principalii doi exportatori auto ai României și încă 500 de companii care lucrează pe orizontală în acest domeniu” spune ministrul.

În ceea ce privește discuțiile asupra taxelor, Radu Ștefan Oprea a explicat și cum a colaborat cu principalii actori ai acesui sector pentru a stabili un punct comun cu care să meargă la Comisia Europeană.

”Au fost discuții săptămâna trecută la Bruxelles la consiliului miniștrilor economiei unde am avut pe ordinea de zi inclusiv discuții despre industria auto pentru că a fost acel subiect legate de taxare automobilelor la care România s-a abținut. România a avut discuții cu asociațiile reprezentative, cu Dacia, cu Ford pentru a înțelege mai bine care este poziția noastră și felul în care va fi afectată industria românească. Am avut părerea lor, am exprimat-o și m-am întors de la Bruxelles, apoi am vorbit cu ei și le-am explicat cum putem să acționăm în continuare.

Sunt anumite chestiuni care pot afecta industria românească auto pentru că în afara țintei din 2035, începând cu anul viitor sunt anumite ținte care țin de vânzarea în flotă. Acolo avem nevoie de o amânare și am luat legătură la Bruxelles. Am vorbit cu domnul Nica (Dan n.red.), care este coordonatorul Comisiei pentru Industrie din Parlamentul European, a avut și el o întâlnire cu toată industria auto și încercăm să ținem acea presiune pozitivă pe decidenții de la Bruxelles astfel încât vocea României să fie auzită”, a mai spus ministrul Economiei în cadrul emisiunii difuzate pe DCNews.

 

Investițiile și provocările din industria auto românească 

Ulterior, jurnalistul Răzvan Dumitrescu a pus o întrebare estențială pentru sutele de români care lucrează în aceste fabrici din țara noastră: Dacă se închid fabrici auto în Germania, se închid și prin România fabrici care făceau piese pentru ei?

Răspunsul ministrului a fost următorul: ”Unii au mai puține comenzi și vedem lucrul acesta, își mai reduc producția în special în zonele în care salariile sunt mai crescute. Am citit o știre în care am văzut că se relocalizează locuri de muncă din alte zone, în România, deci din perspectiva aceasta suntem în contact tot timpul cu industria auto.

Avem și vești bune, cum ar fi deschiderea companiei Nokian Tyres care este cea mai mare investiție, peste 600 milioane euro în economia românească, va fi unul dintre exportatorii de bază.”

Cu toate acestea sunt persistente temerile care vin în urma unor anunțuri făcute de marile companii din România, din acest domeniu, semnalează Răzvan Dumitrescu: ”Dau două exemple din piață, Dacia anunță un program de concedieri voluntare, Schaeffler, care produce rulmenți la Brașov a anunțat un program de plecări voluntare. Ce semnal este acesta?”

”Am vorbit cu ei, este vorba despre 300 de locuri de muncă. Ceea ce nu au spus este că au nevoie de 100 de locuri de muncă în zona de cercetare, deci anumite locuri de muncă se schimbă. Dacă ne uităm pe raportul Draghi, vedem că unul dintre pilonii de bază pe care sprijină competitivitatea companiilor europene este partea de calificare a forței de muncă, a conchis Radu Ștefan Oprea.

VIDEO:

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0004
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.5521
Diferența 0.0144
Zi precendentă 4.5377
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.5521 RON
GBP flag1 GBP = 5.9517 RON
CHF flag1 CHF = 5.2944 RON
AUD flag1 AUD = 3.0605 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3145 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4222 RON
SEK flag1 SEK = 0.4379 RON
XAU flag1 XAU = 382.9182 RON
Monede Crypto
1 BTC = 275680.46RON
1 ETH = 10943.20RON
1 LTC = 295.61RON
1 XRP = 2.44RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.55%
6 luni: 5.59%
12 luni: 5.64%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17629.32-0.15%
BET-BK3307.03-0.14%
BET-EF946.55-0.15%
BET-FI60964.02-0.72%
BET-NG1244.73-0.31%
BET-TR38857.26-0.15%
BET-TRN37770.71-0.15%
BET-XT1517.84-0.19%
BET-XT-TR3288.76-0.19%
BET-XT-TRN3203.58-0.19%
BETAeRO966.190.31%
BETPlus2608.61-0.16%
RTL39115.03-0.14%

Opinii

Maria Junghiatu, partener în cadrul TPA România

Decontul precompletat P300 complică procesul de raportare fiscală

Specialiștii TPA România, companie care face...

Trebuie să existe priorități / FOTO: Freepik

România pierde totul! Mircea Coșea: ”Tot ce producem dăm la alții”. De ce

Profesorul de economie Mircea Coșea s-a aflat,...

Cosmin Marinescu

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel