Imaginați-vă că doriți să planificați o călătorie în Italia. Vă adresați apoi smartphone-ului dumneavoastră și spuneți: "Sugerați un itinerar pentru patru zile în Italia, în aprilie, cu cele mai bune bilete de avion, idei de excursii culturale și rezervări la restaurante vegetariene, pentru trei persoane, inclusiv un copil mic". Se va propune apoi traseul ideal, pe care nu va trebui decât să îl validați.
Aceste promisiuni futuriste s-ar putea afla, nu peste mult timp, la un click distanță, având în vedere cele mai recente progrese din domeniul inteligenței artificiale generative. Vineri, compania californiană OpenAI a anunțat că popularul său chatbot este acum disponibil pentru întreprinderi sub formă de plugin. Compania americană de turism Expedia, a cărei platformă este utilizată de aproximativ 150 de milioane de turiști, se numără printre primele selectate pentru a-l testa.
"Prin activarea pluginului Expedia, călătorii pot crea și organiza itinerariul lor de călătorie în ChatGPT - cum să ajungă la destinația dorită, unde să locuiască, ce să viziteze și ce altceva să mai facă", a explicat grupul într-un comunicat. Pentru a face acest lucru, gigantul din domeniul călătoriilor a pus la dispoziția inteligenței artificiale o "cantitate uriașă de date", 70 de petabytes. După ce va conversa în limbaj natural cu ChatGPT și va ține cont - sau nu - de sfaturile sale, călătorul va fi apoi redirecționat către site-ul Expedia pentru a face rezervarea.
La Navan, un chatbot care vă cunoaște preferințele
Navan, un start-up de gestionare a călătoriilor de afaceri (denumit anterior TripActions), pariază, de asemenea, pe inteligența artificială. Aplicația sa a fost reproiectată pentru a reuni ofertele sale de gestionare a călătoriilor și a cheltuielilor cu asistentul său virtual, Ava. Acesta din urmă integrează API-ul OpenAI. "Chatbotul vă poate oferi recomandări privind călătoria la Paris, vă poate ajuta să găsiți cea mai ieftină factură de hotel sau chiar să vă schimbați direct biletul de avion", a declarat pentru Les Echos Ariel Cohen, directorul companiei cu sediul în Palo Alto, Ariel Cohen.
"Am luat toate datele noastre și le-am combinat cu cele de la OpenAI", spune directorul general, a cărui soluție este folosită de aproximativ 10.000 de clienți, printre care Unilever, Primark, Heineken, Netflix și "multe start-up-uri din French Tech". "Datorită acestor date, chatbotul vă cunoaște preferințele și va face recomandări în funcție de acestea", explică Zahir Abdelouhab, directorul francez al companiei.
Strângere de fonduri de 300 de milioane de dolari
Înființată în 2015, compania s-a născut din frustrările angajaților cu privire la programele de decontări de cheltuieli, care îi obligau să introducă manual chitanțele într-un software neintuitiv și să treacă prin agenții pentru a rezerva un simplu bilet de tren în timpul unei călătorii de afaceri. "La noi, un agent uman preia doar cele mai complexe cazuri", spune Ariel Cohen.
Integrând deja inteligența artificială în platforma sa, Navan a putut "să se numere, astfel, printre primii care au implementat această nouă tehnologie în urmă cu câteva luni", continuă antreprenorul. "Urmărisem publicațiile științifice ale Google pe această temă, așa că știam ce va urma. În orice caz, strategia pare să-i fi convins pe investitorii săi, inclusiv celebrul fond de capital de risc Andreessen Horowitz: în octombrie 2022, start-up-ul a încheiat o rundă de finanțare de aproximativ 300 de milioane de dolari, ceea ce îl evaluează la peste 9 miliarde de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.