Industria cinematografică, în frunte cu actorii, trebuie să îmbrățișeze și să se adapteze la schimbările care au rezultat din tranziția de la marele ecran din sălile de cinema, la serviciile de streaming, a declarat directorul Festivalului Internațional de Film de la Toronto înainte de deschiderea evenimentului, conform Reuters.
Pandemia, unul dintre catalizatori
Pandemia COVID-19 a transformat modul în care publicul consumă divertisment, iar industria cinematografică nu a avut de ales decât să urmeze curentul, a declarat Cameron Bailey, directorul executiv al Toronto International Film Festival (TIFF), într-un interviu acordat în această săptămână.
„Creșterea constantă a serviciilor de streaming a schimbat cu adevărat modul în care filmele sunt realizate și cum ajung la public”, a spus el. „Aceasta înseamnă că și artiștii trebuie să se adapteze. Industria trebuie să se adapteze.”
TIFF, acum la al 49-lea sezon, revine joi la Toronto, unde vor avea premieră zeci de filme iar publicul se va întâlni cu starurile din competiție. Pe covorul roșu sunt așteptate celebrități precum Angelina Jolie, Salma Hayek, Bruce Springsteen, Sydney Sweeney, Selena Gomez și Robbie Williams.
Festivalul din acest an se deschide cu premiera mondială a filmului „Nutcrackers”, regizat de David Gordon Green și cu Ben Stiller în rolul unui dezvoltator imobiliar din Chicago, nevoit să își ia nepoții orfani.
Festivalul de 11 zile atrage cel puțin 400.000 de persoane în fiecare an. Bailey a spus că publicul numeros și entuziast rămâne unul dintre cele mai mari puncte forte ale festivalului.
De pe marile ecrane, pe micile ecrane
„Festivalul este o mare petrecere de stradă care celebrează filmul, artiștii urează bun venit cinefililor în Toronto”, a spus Bailey.
Festivaluri precum TIFF nu mai sunt doar o rampă de lansare pentru filme, ci și pentru seriale de televiziune, a spus Bailey.
Într-un an obișnuit, între 100 și 130 de filme și seriale de televiziune sunt disponibile pentru vânzare la TIFF. Anul acesta nu este o excepție, platformele de streaming vor cumpăra probabil majoritatea acestor lansări, a spus Bailey.
În cadrul unei tendințe care a luat amploare în timpul pandemiei, când cinematografele au fost închise, unii producători de filme aleg să își lanseze filmele direct pe serviciile de streaming, sărind complet peste lansarea în cinematografe.
Bailey a evidențiat miniseria „Disclaimer”, cu Cate Blanchett în rolul principal și în regia lui Alfonso Cuaron, ca fiind un prim exemplu al acestei schimbări. Serialul a avut premiera la Festivalul de Film de la Veneția.
Schimbare de paradigmă în cinematografie
Această tendință a determinat Academia de Arte și Științe Cinematografice să își schimbe regulile și să permită filmelor lansate pe platformele de streaming să fie luate în considerare pentru nominalizările la Oscar.
Anul trecut, Bell, un sponsor cheie timp de 28 de ani, și-a încheiat parteneriatul cu festivalul, deoarece a decis să își reorienteze investițiile către activitatea sa principală de telecomunicații. Sponsorul principal al TIFF este acum Rogers, cealaltă mare companie de telecomunicații din Canada, dar aceasta a semnat pentru un singur an.
TIFF a declarat că parteneriatele sale au crescut cu 25% față de anul trecut, dar nu a dezvăluit valoarea acestora.
În plus, festivalul a primit 23 de milioane de dolari canadieni (17 milioane de dolari) de la guvernul canadian pentru a crea o piață comparabilă cu cele de la Cannes și Veneția.
Bailey descrie marketplace-ul pe care festivalul îl pune la dispoziție ca fiind prima de acest fel din America de Nord. Aceasta va servi drept hub pentru cumpărarea și vânzarea de proiecte cinematografice, proprietăți intelectuale și conținut imersiv și inovator pe toate platformele, a declarat TIFF.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.