Talonul mov de pensie se poate obține și în format fizic dar și electronic prin intermediul e-mail-ului sau în contul deschis pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice.
Pensionarii care încasează drepturile bănești într-un cont bancar și care vor să primească și talonul mov de pensie trebuie să urmeze câțiva pași.
Talonul mov se poate obține prin intermediul aplicației care a devenit funcțională pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice iar pentru acest lucru pensionarii trebuie să urmeze câțiva pași.
CNPP descrie, în primul rând, procedura de urmat în cazul în care se dorește obținerea talonului mov prin intermediul aplicației online.
Solicitantul trebuie să depună o cerere care se completează și se semnează electronic și se trimite prin secțiunea "Depunere cereri și documente" din cadrul meniului "Comunicare cu publicul", regăsit în cadrul portalului.
Cererea se depune numai din contul personal al solicitantului.
Pași de urmat:
se accesează contul online din fereastra de autentificare de pe pagina principală a CNPP, prin introducerea e-mail-ului și a parolei;
se accesează secțiunea "Completare formulare" – "Depuneri cereri si documente" – "Pensii" – "Document de informare";
se selectează "Transmiterea documentului de informare online" și se completează câmpurile obligatorii din fereastra "Depunere documente";
Reducerea vârstei de pensionare cu doi ani fără penalizare. Două noi localități completează lista
documentul ”Cerere pentru transmiterea documentului de informare online” trebuie încărcat la acest pas. Documentul poate fi descărcat prin click pe Descarcă aici din fereastra Fișiere de încărcat, notează Avocatnet. După descărcare, cererea tip se completează, se semnează olograf/electronic, după caz și se încarcă prin click pe butonul Alege fișier;
se completează codul CAPTCHA din chenarul verde, apoi click pe butonul Salvează și trimite (codul CAPTCHA reprezintă un cuvând sau o expresie ce trebuie completată de utilizatori într-un câmp dedicat).
Important de știut este că anumite informații legate de datele de identificare sunt preluate în mod automat, dar există și posibiltatea ca acestea să fie modificate de solicitant.
De asemenea, numerele dosarului de pensie și de alte drepturi/indemnizații se preiau în mod automat din sistem.
La final se va afișa mesajul Cererea a fost transmisă cu succes către CNPP.
După ce toți acești pași au fost parcurși solicitantul primește un e-mail de informare cu numărul de înregistrare alocat, de la adresa [email protected]. Apoi, beneficiarii vor primi un alt e-mail de înregistrare a cererii în cadrul sistemului CNPP, iar acesta va conține și numărul alocat de Registratura casei teritoriale de pensii unde s-a depus cererea.
Beneficiarii pot vizualiza detaliile legate de cererea depusă în secțiunea Cererile mele, iar în urma aprobării cererii în cadrul sistemului CNPP, aceștia vor primi un e-mail final de confirmare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.