Publicitate
Pașii care trebuie urmați
Conform legislației, angajatorul este responsabil să elibereze Adeverința de Vechime în muncă la data încetării Contractului Individual de muncă. Aceasta trebuie să fie însoțită de un Extras (Raport per salariat) din Revisal, datat și certificat pentru conformitate.
Angajatul are dreptul să solicite adeverința de vechime în muncă de la angajator, în orice moment, fie că ești actual sau fost salariat. Angajatorul este obligat să răspundă într-un interval de maximum 15 zile de la data solicitării.
Dacă angajatorul întâmpină dificultăți în eliberarea documentului, angajatul poate apela la ITM. Instituția poate emite Extrasul din Revisal în termen de cel mult 15 zile de la solicitare, iar tariful este de 20 lei per document.
Cum se poate dovedi vechimea în muncă în cazul unei firme radiate
În cazul în care firma a fost radiată, se pot face următorii pași
Se poate lua legătura cu operatorul autorizat al arhivelor care deține documentele firmei radiate de la care se pot obține copii ale documentelor care atestă vechimea ta în muncă.
O altă modalitate este prin solicitare la casa națională de pensii publice. În cazul în care documentele nu sunt disponibile sau nu au fost întocmite, se poate solicita o „Adeverință Stagii de Cotizare” de la Casa Națională de Pensii Publice. În cazul unei solicitări nesoluționate, cetățeanu are dreptul să cheme CNPP în judecată pentru recunoașterea vechimii tale în muncă.
Aceste proceduri asigură că experiența profesională și vechimea sunt recunoscute și certificate corespunzător, indiferent de circumstanțele firmei la care o persoană a lucrat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.