În acest sens, actualizarea corectă a sediului social în documentele legale este esențială pentru a asigura recepționarea corectă a corespondenței și a notificărilor oficiale. Pentru schimbarea sediului social al unei societăți în România trebuie îndeplinite o serie de formalități, printre care amintim elaborarea unei hotărâri sau decizii privind schimbarea sediului social în România, modificarea actului constitutiv conform noilor dispoziții cu privire la sediul social, precum și actualizarea datelor existente la Registrul Comerțului prin depunerea unui dosar cu documentele necesare. Pentru acest pas, Societatea Românească de avocatură Pavel Mărgărit și Asociații vă recomandă să apelați cu încredere la serviciile unui avocat specializat în drept comercial și drept societar în România care poate facilita procedura de schimbarea a sediului social în România și poate asigura conformitatea cu toate cerințele legale specifice în ceea ce privește înregistrarea mențiunilor la Registrul Comerțului.
Schimbarea sediului social al unei societăți în România poate fi realizată fie în același județ, fie dintr-un județ în altul și necesită completarea unei documentații specifice, înregistrarea unor formulare și respectarea anumitor proceduri la Registrul Comerțului. Din punct de vedere al documentației, se va ține cont în primul rând de încheierea unui contract prin care se atestă dreptul de folosință a spațiului unde societatea urmează să stabilească sediul social. Pentru a face dovada dobândirii acestui drept trebuie prezentat, după caz, contractul de vânzare, contractul de închiriere, contractul de comodat sau orice alt document care confirmă dreptul de a stabili sediul social al unei societăți în România în acel spațiu.
În acest sens, conform prevederilor din Legea 51/1995 referitoare la organizarea și exercitarea profesiei de avocat, este permisă stabilirea temporară a sediului unor societăți comerciale la sediul profesional al avocatului. Acest lucru presupune utilizarea sediului profesional al avocatului pentru scopul limitat al constituirii legale și autorizării funcționării societății comerciale sau, după caz, pentru mutarea sediului ori pentru stabilirea unui sediu secundar al societății în cauză, pe o perioada ce nu poate depăși un an. Societatea Românească de avocatură Pavel Mărgărit și Asociații poate oferi asistență în această privință pentru societățile care doresc o soluție temporară pentru sediul lor social, prin încheierea unui contract de asistență juridică având că obiect schimbarea sediului social al unei societăți în România la sediul profesional al avocatului. Stabilirea sediului social la sediul profesional al avocatului oferă avantaje precum primirea corespondenței și notificarea corespunzătoare, absența obligației de a depune declarații suplimentare legate de impozitele pe clădiri și este o soluție utilă în cazul în care nu deții o proprietate personală.
În continuare, pentru admiterea dosarului la Registrul Comerțului este esențială depunerea unei hotărâri sau decizii privind schimbarea sediului social în România. Denumire documentului necesar completării dosarului variază în funcție de forma juridică și structura societății. Pentru societățile cu răspundere limitată, se va depune fie hotărârea adunării generale a asociaților, fie decizia asociatului unic, iar în cazul societăților pe acțiuni, este necesar să fie depusă hotărârea adunării generale a acționarilor, decizia consiliului de administrație sau decizia directoratului, în funcție de situație. Un avocat specializat în drept comercial și drept societar în România va poate oferi asistență juridică pentru redactarea documentelor și asigurarea conformității cu toate cerințele legale în vederea admiterii dosarului privind schimbarea sediului social al unei societăți în România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.