Privind dintr-un alt unghi, 70% dintre preturi au fost mai bune decât în alte momente ale anului, potrivit unei analize realizate de Frames.
"Dincolo de datoria autorităților de a monitoriza și sancționa practicile abusive, clienții sunt cei care trebuie să fie vigilenți atunci când achiziționează produse și servicii de Black Friday. Urmărirea prețurilor pe o perioadă de timp, comparația ofertelor diferitelor magazine, sunt elemente care pot determina un avantaj în achiziție". Astfel, în zona de online sunt de evitat site-urile obscure, care oferă prețuri spectaculoase.
"Sunt din păcate, în continuare, foarte multe site-uri capcană, oferte false și prețuri cu multe asterix-uri. Te poți trezi că achiziționezi un televizor de la un site no-name și vei plăti, de exemplu, pentru un produs care a stat aprins non-stop într-un magazin sau cu unul cu alte specificații tehnice decât cele declarate. Nu cumpărați produse care nu au trecute detaliile complete, care nu dețin certificate de garanție și nu precizeaza costurile de livrare", se mai arată în analiză.
Ofertele capcana pot fi regăsite și în magazine. "În unele cazuri, magazinele trec cu litere mari caracteristici pe care produsul nu le are. Unii comercianți «uită» să prezinte fișa tehnică a produsului la achiziție, mizând pe faptul că mulți clienți intră în “febra” cumpărăturilor și omit să se informeze. O altă stratagemă este cea de reambalare a produselor folosite în magazine pentru prezentare și vânzarea acestora ca produse noi. Este esențial de verificat, astfel, dacă un televizor are sigiliul original aplicat pe cutie, înainte de desfacere, element esențial pentru aproape toate produsele achiziționate din zona de IT&C", afirmă analiștii.
Astfel, pentru cei care cumpără online, sfatul principal dat de ANPC este să se acorde maximă atenție tuturor detaliilor menționate de vânzător și să verifice prețurile prin consultarea site-urilor care afișează prețuri comparative pentru același produs. De asemenea, consumatorii ar trebui să verifice : stocul existent;
prețul afișat pe site și dacă acesta este integral (conține sau nu TVA)
dacă prețul include și costul de livrare
cheltuielile de livrare, dacă este cazul
modalitățile de plata și de livrare
perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului
durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.
Dacă decideți să cumpărați de pe un magazin online de unde nu ați mai făcut achiziții, ar trebui să fiți atenți și la datele de identificare ale comerciantului (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc).
De asemenea, puteți contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condițiilor de livrare, modul în care acesta răspunde la aceste întrebări putându-vă oferi indicii asupra seriozității vânzătorului. Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractul și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără să invoce vreun motiv.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.