Cercetatorii Kaspersky Lab estimează că cea mai mare vulnerabilitate a parolelor este refolosirea lor. Datele din diferite breșe pot fi ușor corelate și folosite în atacuri în care hackerii fac combinații de e-mail și parolă ale victimelor pentru a intra în alte conturi, care au aceeași parolă.
„Există o mare confuzie în legătură cu ce înseamnă o parolă puternică. Multe site-uri cer acum parole complexe, care cuprind cel puțin opt sau mai multe litere normale și majuscule, cifre și caractere speciale. Mulți utilizatori au ajuns astfel să echivaleze cu ceva de genul acesta o parolă „solidă” și pare o misiune destul de dificilă”, a declarat David Jacoby, security researcher la Kaspersky Lab.
Ca alternativă la parolele complexe și greu de ținut minte, el propune un algoritm de creare a parolelor în câțiva pași: 1. gândiți-vă la o frază, un vers dintr-un cântec, un citat dintr-un film, o melodie pentru copii sau orice ar putea să fie ușor de ținut minte; 2. luați prima literă din primele trei-cinci cuvinte; 3. adăugați un caracter special între fiecare literă: @ / # etc. De acum, va puteti baza fiecare parola unica pe acest sir. În al doilea rând, trebuie să vă bazați pe puterea asocierii.
Citește și: Cele mai proaste și uzitate parole pe Internet
De exemplu, daca stabiliti parola pentru Facebook, s-ar putea sa asociati Facebook cu albastrul din logo: in acest caz, trebuie doar sa adaugati cuvantul „albastru” – eventual, cu majuscule – la finalul sirului static. David Jacoby explica: „De exemplu, daca fraza la care va ganditi este „Twinkle Twinkle Little Star, How I Wonder What You Are”, iar caracterul special este „#”, atunci parola pentru Facebook ar fi ceva de genul: T#T#L#S#Hblue. Nu are niciun sens cand de uiti la ea sau daca v-ar da-o cineva. Dar pentru ca este personala, intelegeti sistemul folosit pentru a va genera parolele si asociati cuvantul cu site-ul, iar apoi este usor sa o retineti.”
Kaspersky Lab este o companie globala din domeniul securitatii cibernetice, prezenta pe piata de peste 20 de ani. Peste 400 de milioane de utilizatori individuali sunt protejati de tehnologiile Kaspersky Lab, precum si 270.000 de companii client.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.