O adevărată provocare pentru administrațiile fiecărui sector este găsirea de locuri de parcare pentru acești șoferi. Mașinile care ocupă trotuarele devin obstacole pentru pietoni, mai ales pentru cei cu nevoi speciale iar poluarea vine la pachet cu acest obicei al conducătorilor care de multe ori nu au alternative.
Bani din taxe
În Sectorul 4 lucrurile par să se schimbe în bine, primarul Daniel Băluță a vorbit despre rezolvarea pe care a găsit-o la un expert din sudul Franței. Invitat la emisiunea Ce se întâmplă? de pe DCNewsTV, a recunoscut că nu a fost un lucru ușor de realizat:
”Să nu vă imaginați că atunci când am eliberat trotuarele și când am creat locuri de parcare cu plată inițiativa a fost bine primită. Un abonament anual pentru un loc de parcare este între 600 și 700 lei iar pentru vizitatori costă 50 bani/oră. Pe noi ne-a interesat mai puțin aspectul financiar iar în această etapă ar trebui să punem mai puțin accentul pe această problemă. Ar trebui, în schimb, să ne intereseze mai mult organizarea pentru că începem să implementăm această strategie pe care am împrumutat-o de la Montpellier, am vorbit cu o doamnă vice-primar de acolo și cred că a fost pentru prima oară când cineva a știut să explice cu ușurință care sunt etapele prin care reușim să nu mai avem mașini deloc (parcate) pe stradă” spune primarul Sectorului 4.
În urma discuțiilor el este de părere că o variantă în care administrația locală pe care o conduce ar putea să construiască parcări care să nu reprezinte un impediment pentru pietoni este taxarea șoferilor.
”În primul rând mașinile parcate trebuie taxate, astfel am obținut finanțări pentru parcări subterane și etajate. Astăzi, parcările etajate se fac empiric pentru că nu știm exact de câte locuri este nevoie într-un cvartal de blocuri. Printr-un algoritm reușim să aflăm numărul exact de mașini dintr-un cvartal de bloc și suprafața de care avem nevoie. Mai mult decât atât, avem și banii necesari pentru chestiunea aceasta din taxa de parcare. Facem o socoteală, dacă cele 150.000 mașini din Sectorul 4 ar plăti taxa de parcare de 100 euro, ar însemna 15 milioane de euro anual pe care i-am folosi exclusiv pentru construcția parcărilor”, este de părere Daniel Băluță.
Soluție pentru București
Totodată, ceilalți primari de sector ar putea urma acest exemplu, astfel încât să existe o uniformitate dar mai ales pentru ca orașul să arate mai curat și, în consecință, mai puțin periculos, este de părere edilul.
”Sunt convins că acest principiu ar putea fi aplicat la nivel macro pentru că este nevoie ca străzile să fie ordonate, să putem face curățenie. Această strategie, însoțită de sensuri unice și de modificarea iluminatului public contribuie la scăderea infracționalității. Totuși, acest lucru nu este apreciat de îndată și este firesc pentru că oamenii au o oarecare reticență la schimbare, necesită un timp de 6 luni sau un an de zile până reușesc să se acomodeze cu noile condiții.”
VIDEO:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.