Astfel s-au transformat în povești de succes contractele de lungă durată ale companiilor cu băncile care le-au creditat preferențial pentru dezvoltare. În imobiliare se poate negocia foarte bine un credit nou, atunci când deja există o relație a companiei cu banca. Sistemul care stă la baza acestui tip de parteneriat se bazează pe două componente principale: creditarea dezvoltatorului imobiliar, pe de o parte, și acordarea de împrumuturi pentru clienții care cumpără apartamentele nou construite.
Cum funcționează un astfel de parteneriat
Relația dintre bancă și clienți este atât de avantajoasă pentru toate părțile implicate, încât produsele oferite de bancă pentru dezvoltatorii imobiliari sunt cele mai bune de pe piața bancară, având dobânzi mai mici și posibilități multiple de refinanțare. În plus, avantajul major al acestui tip de relație, în perioade de criză economică, este continuitatea, astfel încât beneficiază atât banca - pentru că poate acorda în continuare credite performante, unor parteneri stabili, care garantează siguranța plății integrale -, cât și dezvoltatorii imobiliari - care astfel pot continua activitatea, având banii pentru investiții asigurați, din credite ieftine.
„Proiectele imobiliare nu se pot face fără sprijinul unei bănci. În afară de sprijinul financiar efectiv pe care ni-l acordă banca, mai este foarte importantă și credibilitatea față de clienți. Atunci când ai un partener puternic pentru susținerea financiară, acest lucru este și o garanție în plus pentru cumpărători. Sunt condiții contractuale între dezvoltator și bancă, pentru utilizarea banilor. Banca are profesioniștii proprii care garantează că blocul construit chiar costă atât cât cere dezvoltatorul. Banii de la clienți merg direct în contul băncii. Dacă se vând toate apartamentele, încă din faza de construcție, banca are o garanție că își recuperează banii, iar clientul are, la rândul lui, o garanție că se va termină construcția și va primi un apartament fără alte probleme”, explică Paul Moț, reprezentantul companiei SC Residence Imobiliare Mot SRL.
Citește și Cardurile de credit și avantajele lor
Astfel se creează o relație care garantează dezvoltarea ambilor parteneri, în timp, iar produsele oferite de bănci sunt create pentru a veni în ajutorul partenerilor din piață. „Pentru firma noastră, CEC Bank a oferit pachetul cel mai avantajos. Ținând cont de faptul că deja suntem parteneri și deja avem al treilea proiect pentru construirea unui bloc, avem deja o relație de parteneriat. Este un beneficiu foarte mare pe care îl avem și noi, dar și partenerul, CEC Bank. Ei au dobânzi foarte bune, iar cei mai mulți dintre clienții noștri apelează la aceeași bancă, pentru creditare, la cumpărarea apartamentelor. Astfel, toți avem de câștigat din acest parteneriat”, mai spune Paul Moț.
Istoricul creditelor influențează continuitatea
Același tip de parteneriat există și în cazul companiile din alte domenii de activitate, care colaborează cu băncile de mai mulți ani, pentru a putea face investiții. Foarte multe povești de succes sunt în sectorul HORECA, unde mulți dintre actualii proprietari de pensiuni, hoteluri și restaurante au apelat la un partener care să le asigure finanțarea, iar băncile au avut interesul să-și păstreze acești clienți fideli, tocmai pentru că le-au garantat continuitatea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.