În general, cei care solicită acest document o fac deoarece restricțiile sanitare au fost eliminat aproape complet iar perspectiva unei vacanțe într-o țară cât mai exotică este foarte tentantă.
Ministerul de Interne, în acest context, a prelungit programul pentru Serviciul Pașapoarte.
Totodată, cei care vor să își facă pașaport trebuie să știe că cererile de eliberare a pașapoartelor pot fi depuse, în țară, la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte, nu doar pe raza domiciliului, în baza unei programări online prealabile.
Direcția Generală de Pașapoarte explică faptul că pentru a obține un pașaport, cei interesați trebuie să depună o cerere de eliberare a pașaportului simplu electronic sau a pașaportului simplu temporar, în baza unei programări efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro, cu mențiunea că cererile pot fi depuse în țară, la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte.
Astfel, în situația în care nu mai sunt locuri disponibile pentru programare în perioada dorită pe raza de domiciliua solicitantului, acesta poate verifica disponibilitatea în județele limitrofe, menționează Direcția Generală de Pașapoarte.
După ce programarea a fost efectuată, pe adresa de e-mail menționată de solicitant va fi trimis un mesaj de confirmare a acesteia, iar dacă programarea nu va fi confirmată în termen de două ore de la primirea mesajului, aceasta va fi anulată.
Documente necesare pentru obținerea pașaportului simplu electronic pentru persoanele majore și care au domiciliul în România.
1. Cartea de identitate, cartea de identitate provizorie sau, după caz, buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate, în original. Cartea de identitate provizorie trebuie însoţită de certificatul de naştere, în original.
2. Documentul care face dovada achitării contravalorii paşaportului, în original, sau documentul de plată editat pe suport hârtie conţinând toate informaţiile aferente plăţii efectuate prin mijloace de plată online, completat pe numele titularului.
3. Paşaportul anterior, dacă acesta există.
Citește și: Serviciul de Pașapoarte București, deschis şi în weekendul 12-13 martie
Taxele care trebuie achitate pentru eliberarea unui pașaport simplu electronic sunt în valoare de 258 lei, pentru persoanele care au împlinit vârsta de 12 ani și de 234 lei, pentru persoanele cu vârsta mai mică de 12 ani. Acestea pot fi plătite la ghișee fizie sau online.
Notă: Actele necesare eliberării unui pașaport diferă de cele amintite dacă este vorba despre o persoană minoră cu vârsta de sub 14 ani sau care a împlinit 14 ani, iar taxele pot fi diferite dacă este vorba de un pașaport electronic temporar.
Pașaportul simplu electronic se poate ridica, la cerere, de la oricare serviciu public comunitar de pașapoarte sau oficiu consular/misiune diplomatică, al/a României în străinătate sau poate fi expediat la domiciuliu prin servicii de curierat, însă contracost.
Potrivit comunicatului MAI, în prezent, pașaportul se eliberează în termen de două zile lucrătoare de la momentul depunerii cererii, iar în perioada următoare activitatea de lucru cu publicul se va putea desfășura și în weekend, pentru a reducere timpul de răspuns.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.