În anul 1975, Gary Dalh a construit o afacere unică: el a comandat niște pietre neprețioase, după care le-a vândut așa cum se vând animalele de companie. Fiecare piatră a fost împachetată în cutii speciale de carton, cu găuri pentru ventilație și cu inscripția ”fragil”, la un preț de 3,85 dolari/bucata. Existau și instrucțiuni despre cum trebuie îngrijit ”animalul”, care, de fapt, era o cărticică plină cu bancuri și istorioare hazlii.
Interesul publicului pentru produsul Pet Rocks a durat cam o jumătate de an, timp în care Dahl a reușit să vândă peste 5 milioane de pietre, care i-au adus, într-un final, 15 milioane de dolari. Materialele folosite de omul de afaceri au costat o nimica toată, dar conceptul de prezentare și povestea ”atașată” i-au permis lui Dahl să obțină câte 3 dolari pentru fiecare piatră.
Astăzi, storytelling este folosit la tot pasul: spre exemplu, o halbă de bere belgiană KWAK costă aproximativ 10 dolari, dar prețul sare la 15 dolari, dacă este oferită într-un recipient de firmă.
Ceasul din cenușă
Compania Romain Jerome a lansat ceasurile Eyjafjallajokull DNA, decorate cu cenușă și lavă stinsă adunate din vulcanul Eyjafjallajokull. Directorul general al firmei, Manuel Emch, a dat mare lovitură prezentând noul exemplar de ceasuri la numai o lună după renumita erupție din 2010. Un obiect unic cu o poveste interesantă a atras atenția publicului, astfel că vânzările companiei au crescut considerabil.
La începutul anului 1980, producătorul de încălțăminte Timberland trecea prin dificultăți majore: fabrica producea pantofi de o mai bună calitate și mai ieftini decât concurența, dar care nu se bucurau de cerere. Totul s-a schimbat însă când Tmberland a majorat de câteva ori prețul, punând accent pe calitatea specială, deosebită, inegalabilă a produselor. Și vânzările au sporit.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.