Cum încearcă constructorii auto germani să se protejeze de taxele lui Trump

Simona Haiduc |
Data publicării:
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Fabrică auto / FOTO: Freepik

Fabricanții europeni trimit în SUA de patru ori mai multe mașini decât americanii exportă în țările de pe Bătrânul continent. 

Audi, subsidiară a Volkswagen, intenționează să își consolideze prezența în Statele Unite, în timp ce Mercedes va crește producția în fabricile din America. Constructorii auto europeni caută soluții pentru a evita eventualele taxe vamale impuse de Donald Trump.

Donald Trump a majorat taxele vamale la aluminiu și oțel și a amenințat cu impunerea unor taxe suplimentare asupra importurilor din Mexic și Canada, precum și asupra tuturor automobilelor și semiconductorilor. Această situație pune o presiune suplimentară asupra producătorilor europeni, deja afectați de costurile ridicate și concurența din China.

Reuniune la Bruxelles pe tema taxelor vamale

La Bruxelles a avut loc o reuniune între Maros Sefcovic, comisarul european pentru comerț, și reprezentanți ai industriei auto, ai furnizorilor și producătorilor de baterii, pentru a discuta impactul tarifelor vamale. Sefcovic s-a întâlnit cu oficiali americani la Washington la începutul săptămânii și a remarcat o anumită deschidere spre reducerea tarifelor de ambele părți.

Audi și Mercedes își ajustează strategiile

Audi, care nu deține încă o fabrică în SUA, intenționează, totuși, să producă acolo modelele sale cheie și va anunța un amplasament pentru o uzină în acest an, a declarat președintele său pentru Reuters.

Mercedes-Benz, prin directorul său financiar Harald Wilhelm, a adus la cunoștința  investitorilor că marca germană de lux va reloca o parte mai mare din producție în fabrica sa din Tuscaloosa, Alabama, pentru a atenua efectele tensiunilor comerciale.

Exporturile auto europene către SUA

Anul trecut, exporturile europene de automobile către SUA au ajuns la 800.000 de unități, de patru ori mai mult decât exporturile americane către Europa. Potrivit JATO Dynamics, cei trei mari constructori auto germani au reprezentat 73% din exporturile UE către SUA.

„Oricare ar fi evoluția războiului comercial, constructorii auto germani sunt aproape întotdeauna perdanți”, a declarat Guillaume Dejean, expert în industria auto la Allianz Trade.

Totuși, Mercedes-Benz și BMW, care sunt mari exportatori din SUA, beneficiază de unități de producție în America, ceea ce le oferă o mai mare flexibilitate pentru a-și reorganiza producția și a se adapta la cererea locală.

Moment dificil pentru industria germană 

Directorul de achiziții al BMW a declarat la începutul săptămânii că producătorul auto nu vede necesitatea de a negocia un acord special pentru a fi exceptat de la taxele vamale americane, subliniind prezența sa semnificativă în Statele Unite și relațiile bune cu autoritățile din statul Carolina de Sud.

Oliver Zipse, președintele consiliului de administrație al BMW, a cerut Uniunii Europene să răspundă apelului lui Donald Trump și să reducă taxele vamale pentru exporturile de mașini provenite din SUA de la 10% la 2,5%, aliniindu-le la nivelul actual al taxelor americane pentru importurile europene. Această măsură ar avantaja BMW, care exportă anual 90.000 de mașini către Europa.

Disputele privind gestionarea taxelor vamale apar într-un moment dificil pentru industria auto germană, în condițiile în care VW caută să își reducă producția și să elimine locuri de muncă pentru a-și diminua costurile.

Guillaume Dejean a declarat că este mai urgent ca niciodată ca industria să găsească resursele necesare pentru a-și consolida apărarea împotriva concurenței și a tensiunilor comerciale.

„Este un exercițiu de echilibru: desigur, investițiile în noi piețe necesită bani, într-un moment în care fondurile sunt limitate”, a spus el. „Dar, dacă nu acum, atunci când?”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9773
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9773
USD
Azi 4.7543
Diferența -0.0128
Zi precendentă 4.7671
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9773 RON
USD flag1 USD = 4.7543 RON
GBP flag1 GBP = 6.0152 RON
CHF flag1 CHF = 5.2911 RON
AUD flag1 AUD = 3.0373 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3500 RON
HUF flag1 HUF = 0.0123 RON
JPY flag1 JPY = 0.0316 RON
NOK flag1 NOK = 0.4282 RON
SEK flag1 SEK = 0.4468 RON
XAU flag1 XAU = 447.9253 RON
Monede Crypto
1 BTC = 455184.15RON
1 ETH = 12755.45RON
1 LTC = 583.97RON
1 XRP = 11.70RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17533.770.05%
BET-BK3309.130.04%
BET-EF955.96-0.02%
BET-FI61502.68-1.07%
BET-NG1276.26-0.24%
BET-TR38664.890.05%
BET-TRN37582.160.05%
BET-XT1503.45-0.08%
BET-XT-TR3259.12-0.08%
BET-XT-TRN3174.61-0.08%
BETAeRO864.25-0.46%
BETPlus2587.290.05%
RTL39071.060.13%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel