Orice asigurat în sistemul național de sănătate își poate accesa dosarul de sănătate (fișa medicală) prin intermediul site-ului www.des-cnas.ro.
Primul pas trebuie făcut de medic. Acesta va trebui să să genereze o matrice de securitate pentru tine, la solicitarea ta și în baza actului de identitate (nu vei putea să faci asta prin corespondență însă). Apoi, odată generată matricea, pacientul are la dispoziție trei zile ca să-și stabilească o parolă pe care o va folosi ca să intre în dosarul respectiv, scrie avocatnet.ro.
Autentificarea în portalul DES
fie prin folosirea cardului național de sănătate și a codului PIN asociat, dar și cu ajutorul parolei de acces;
fie prin folosirea codului de asigurat de pe cardul de sănătate (CID) sau a codului numeric personal (CNP), a matricei de securitate și a parolei de acces.
Odată ce pacientul este autentificat și are acces la dosarul, va căpăta acces la informațiile medicale ce îl privesc. De asemenea, se pot adauga informații medicale, să fie acordat ori să retras dreptul unui medic de a avea acces la dosar. Doar un medic și, dacă e cazul, reprezentantul legal pot accesa dosarul electronic de sănătate, iar nicidecum un alt pacient.
Vizitele românilor la medic sunt foarte rare
Informațiile din dosarul medical
secțiunea „Sumar de urgență” cuprinde: alergiile și intoleranțele diagnosticate, protezele și alte dispozitive medicale interne, transplanturile, procedurile medicale relevante pentru urgență, existența fistulei arterio-venoase, bolile cronice, bolile hematologice relevante pentru urgență, bolile transmisibile relevante pentru urgență, tratamentele curente și internările recente;
secțiunea „Istoric medical” cuprinde: alergiile și intoleranțele diagnosticate, bolile cronice diagnosticate, istoricul de boli/diagnostice (altele decât alergiile și bolile cronice), intervențiile și procedurile efectuate, serviciile medicale, imunizările și tratamentele medicamentoase acordate în cadrul unor studii clinice;
secțiunea „Antecedente declarate de pacient”, în care, așa cum spuneam mai sus, se pot introduce de către pacient informații;
secțiunea „Date personale”;
secțiunea „Documente medicale”, care va cuprinde, de exemplu: trimiteri medicale, fișe de consultație, prescripții etc. (nu pot fi modificate sau șterse documentele din dosar).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.