„Am încercat să găsim o cale cu Comitetul Olimpic pentru a putea arăta ceva ce nu s-a mai făcut până acum cu Jocurile Olimpice”, a declarat președintele și directorul general al LVMH, Bernard Arnault, pentru CNBC, într-un interviu acordat la magazinul emblematic Dior din Paris în această săptămână.
Contractul de sponsorizare al LVMH a necesitat un an de negocieri și a ajuns în cele din urmă la o investiție de aproximativ 160 de milioane de dolari din partea companiei mamă a unor mărci precum Louis Vuitton, Loewe, Tiffany, TAG Heuer și Dom Perignon.
Parteneriatul este prezent pe toată durata Jocurilor Olimpice din 2024 de la Paris, care încep oficial vineri.
Brandul Chaumet, deținut de LVMH, ale cărui rădăcini pariziene datează din 1812, este primul bijutier din istoria Jocurilor Olimpice și Paralimpice care creează medaliile pentru olimpici. Medaliile sunt păstrate în cutii speciale realizate de Louis Vuitton, marca LVMH. În apartamentele în care vor fi primiți invitații vor fi servite vinuri și băuturi spirtoase Moët și Hennessy ale companiei. Echipele franceze vor purta uniforme concepute de Berluti, marcă a LVMH, pentru ceremonia de deschidere.
„Nu este vorba în principal de a prezenta mărcile. Este pentru a arăta spiritul, spiritul grupului nostru și spiritul țării”, a declarat Arnault. „Noi arătăm puterea acestei țări în lume”.
Arnault spune că sportul este și va continua să fie o parte esențială a viitorului companiei.
„Am fost întotdeauna aproape de sport, deoarece sportul are valori pe care le împărtășim”, a spus el.
LVMH, sub presiune în Asia
Sponsorizarea Jocurilor Olimpice de către LVMH vine într-un moment în care consumatorii din SUA și Asia au început să devină reticenți.
Deprecierea yenului japonez îi face pe cumpărătorii chinezi, admiratori ai luxlui, să se îndrepte spre Japonia pentru a cumpăra produse LVMH la un preț redus.
LVMH, considerat un indicator pentru sectorul luxului în general, s-a confruntat săptămâna aceasta cu o scădere a acțiunilor globale din acest sectorul, după ce vânzările sale din al doilea trimestru au fost sub așteptările analiștilor.
În raportul său semestrial, LVMH a raportat vânzări în Japonia în creștere cu 57% pentru al doilea trimestru, în timp ce vânzările din restul Asiei a scăzut cu 14%.
„Ne aflăm într-o perioadă în care există o mulțime de incertitudini geopolitice în lume, cu unele războaie, unele probleme economice cu inflația, cu ratele dobânzilor și așa mai departe. Dar eu sunt încă destul de optimist pe termen lung”, a declarat Arnault. „Această tendință pe termen mediu, va continua cu suișuri și coborâșuri”.
Joi, președintele francez Emmanuel Macron a găzduit un prânz cu directori ai marilor companii din întreaga lume, inclusiv Arnault, Tesla
Într-un interviu pentru CNBC, Brian Chesky, CEO-ul AirbnB a spus că unul dintre subiectele cheie de discuție la prânz a fost „natura schimbătoare a economiei, probabil alimentată de inteligența artificială și robotică și ce va însemna asta pentru următoarea generație”.
Prânzul, găzduit cu o zi înainte de ceremonia de deschidere, face parte dintr-un efort mai amplu al lui Macron de a încuraja investițiile în Franța, în timp ce incertitudinea persistă cu privire la guvernul aflat la putere în urma alegerilor anticipate din iulie.
Luxul, dus în spațiu
În cadrul aceluiași interviu de pe postul TV CNBC, Arnault a spus că în ultima sa conversație cu Musk s-a născut ideea de a pune Louis Vuitton în interiorul unei rachete.
„Trebuie să ne gândim”, a spus Arnault. „Mi-e teamă că îmi va cere să merg cu el în rachetă”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.