”Institutul Național de Statistică are o direcție experimentală care face statistici mai neobișnuite. A lansat un prim raport în luna iunie, au monitorizat prețurile din online în perioada 2020-2023 vs prețurile din magazinele fizice, din offline. Concluzia a fost că prețurile din online, deși au crescut, pentru că acesta este adevărul, au crescut însă sub rata inflației. Diferențele procentuale între creșterea din online și creșterea din magazinele fizice era semnificativă, ba chiar pentru anumite produse prețurile au scăzut în intervalul indicat.
Explicația este că nu ai un magazin unde trebuie să dai drumul la aer condiționat pe timpul verii, nu ai frigidere pe care cumpărătorii le deschid în cazul în care vinzi produse alimentare, având în vedere că și acest segment a devenit activ, lumea își comandă și așteaptă mâncarea să-i vină la ușă, astfel că toate acestea se traduc printr-un preț mai bun pentru consumatori, pentru că ai costuri de operare mai mici. Totul este mult mai automatizat, ești mai productiv și îți permiți să oferi consumatorului un preț mai mic. Și asta nu o spunem noi, o spune INS-ul”, a subliniat directorul executiv al Asociației Române a Magazinelor Online.
Metode de plată
În ceea ce privește alegerea magazinului de unde cumpărăm, Cristian Pelivan a punctat mai multe criterii. În primul rând, el a atras atenția că, alegând un astfel de magazin, ”trebuie să ne uităm la metodele de plată acceptate de acesta. Niciodată, în toată experiența mea, nu am întâlnit un comerciant online care să impună plata cu numerar la livrare și să fie cinstit”, a spus Cristian Pelivan, precizând că, în astfel de cazuri fie ”ai putea să fii păcălit, fie ai putea să primești produsul, dar comerciantul respectiv să nu îl înregistreze în contabilitate și să facă evaziune. Și tot tu ești păcălit, pentru că ai plătit un produs care are în preț toate taxele incluse, dar banii aceia, în loc să se ducă spre școli și spitale, intră direct în buzunarul persoanei respective”.
Greșeli gramaticale
În al doilea rând, a continuat Cristian Pelivan, dacă există un produs la un ”preț mult prea bun”, mai ales dacă este un produs de brand, acest lucru ar trebui să ne pună pe gânduri. În al treilea rând, niciodată un magazin serios, care se respectă nu va avea cuvinte scrise greșit pe site.
Magazinele online pot avea costuri operaționale mai mici în comparație cu magazinele fizice. Acestea includ chiria pentru spații comerciale, costurile de întreținere și alte cheltuieli asociate cu operarea unui spațiu fizic. Magazinele online pot gestiona stocurile mai eficient, ceea ce reduce costurile asociate depozitării și manipulării produselor.În plus, ele oferă adesea promoții, cupoane de reducere și alte oferte speciale pentru a atrage clienți și a stimula vânzări.
Află mai multe detalii vizionând întreaga emisiune
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.