Motivul este unul destul de simplu. Apple a angajat oameni mult mai eficient.
În timpul angajărilor masive care au fost generate de pandemie, Apple a adăugat mai puțini angajați decât alte mari firme de tehnologie. În plus, compania a generat venituri mult mai mari pe fiecare nouă angajare decât colegii săi, potrivit datelor compilate de Bloomberg.
Această abordare mai precaută acum dă roade. Deși Apple a înghețat angajările în anumite domenii și își menține un control asupra cheltuielilor - în special în afara cercetării și dezvoltării - nu a recurs încă la concedierile în masă așa cum se află în curs de desfășurare la Amazon.com Inc., Alphabet Inc.'s Google, Meta Platforms Inc. și alți giganți din domeniul tehnologiei.
"Acest lucru semnalează o calitate mai bună a managementului la Apple în comparație cu alte companii de tehnologie care, în mod clar, au interpretat greșit semnalele din timpul pandemiei", a declarat Peter Garnry de la Saxo Bank A/S.
Compania a anunțat săptămâna aceasta că intenționează să își consolideze resursele umane prin angajarea primului său director de personal. Atribuțiile de resurse umane au fost supravegheate de șefa de retail Deirdre O'Brien, care avea un rol dublu.
Multe companii din domeniul tehnologiei recunosc că au făcut prea multe angajări în timpul pandemiei, mizând pe faptul că schimbările în stilul de viață - inclusiv munca la distanță, cheltuielile pentru comerțul electronic și obiceiurile legate de jocurile video - vor aduce un câștig mai mare. Acum se confruntă cu consecințele. Zoom Technologies Inc, unul dintre cei mai mari beneficiari ai blocajelor din timpul pandemiei de Covid-19, tocmai a anunțat săptămâna aceasta că va reduce cu 15% din locurile de muncă.
Compania din Cupertino, între timp, a fost mai precaută. Numărul său de angajați a crescut cu doar 20% din 2020 până în 2022, în comparație cu o creștere a numărului angajaților de 60% la Alphabet și o creștere aproape dublă la Amazon. Aceste două companii au continuat să anunțe concedierea a aproximativ 30.000 de persoane împreună.
Apple a generat, de asemenea, mult mai multe venituri pe angajat suplimentar în anii pandemiei decât în cei trei ani precedenți. Acesta este în contrast puternic cu majoritatea companiilor din domeniul tehnologiei.
Cu toate acestea, numărul de angajați nu poate explica pe deplin avantajul Apple față de concurenți. Compania generează, de asemenea, unele dintre cele mai mari vânzări pe metru pătrat - un indiciu că eficiența care merge dincolo de politicile de angajare.
"Apple este foarte strânsă la pungă prin natura sa", a declarat analistul Shannon Cross de la Credit Suisse Group AG. "Totul se reduce la administrarea de către conducere a banilor acționarilor și la o concentrare strânsă asupra oportunităților de creștere în care să investească".
Citește și:
Șeful Apple vrea un salariu mai mic. Ce leafă are Tim Cook
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.