Cu toate acestea, neajunsurile acestui design i-au limitat utilitatea. Astfel, în loc să trimită nava în largul mării, Rusia imperială a sfârșit prin a o pune să păzească în schimb linia de coastă.
În a doua jumătate a secolului al XIX-lea, revoluția industrială și motoarele cu aburi, a dus la crearea căilor ferate care au traversat America de Nord și Europa, după care a ajuns și pe mare.
Navele de război cu aburi, cunoscute sub numele de monitoare, au renunțat la pânze și au început să folosească în schimb motoare pe cărbune pentru propulsie. Acest lucru a eliberat navele de război de tirania vântului, permițând navelor să se deplaseze pe mare chiar și în condiții de calm.
Novgorod a fost o navă experimentală, concepută pentru a profita de faptul că o navă cu o lățime mare are o flotabilitate mai mare decât una în formă de cuțit. Cea mai bună carenă de navă de război era una circulară, astfel încât constructorii de nave din Rusia Imperială au început să construiască una.
Rușii nu se joacă: Data viitoare vă bombardăm
Novgorod avea o formă perfect rotundă, cu o lungime de 30 de metri și o lățime de... tot 30 de metri. Nava avea o capacitate de deplasare de 2.500 de tone, o mulțime de marfă pentru o navă de război cu o lungime de doar 30 de metri, menținând în același timp un pescaj de doar 4 metri.
Prin comparație, o navă de luptă litorală din clasa Independence, care servește în Marina SUA, are 127 metri lungime, o lățime de 31 de metri și capacitate de deplasare de 3.100 de tone.
Nava rotundă a Rusiei era bine înarmată pentru vremea sa, având la bord două tunuri de 28 cm cu țeavă de eșapament cu încărcare pe țeavă. Alte monitoare rusești, cum ar fi cele din clasa Admiral Lazarev, purtau doar o pereche de tunuri mici de 22 de cm.
Experimentul coca circulară a fost considerat în cele din urmă un eșec. Forma corpului navei l-a făcut ineficient pe mare, având ca rezultat o viteză maximă de 6,5 noduri. De asemenea, nava de război se întorcea foarte încet, ceea ce o împiedica să atace ținte în mișcare pentru perioade lungi de timp.
În cele din urmă, Novgorod și succesorul său, Vitse-admiralul Popov, au fost reglementate la sarcini de apărare de coastă, ajutând la protejarea celor 24.000 de mile de coastă ale Rusiei împotriva atacurilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.