Noul BMW Seria 5 este primul automobil capabil să schimbe benzile de circulație pe autostradă, fără ca șoferul să fie nevoit să învârtă din volan. Nu trebuie decât să uite în oglinda retrovizoare exterioară pentru a-și indica intenția. Dacă mașina primește confirmarea de la nemeroșii săi senzori că drumul este liber, atunci modifică traiectoria de deplasare la mai puțin de 130 km/h - viteza maximă autorizată de acest sistem.
Doar trei state
BMW Seria 5 a fost precedat pe acest teren de vehicule experimentale, care au demonstrat judecata de încredere a asistentului de schimbare a benzii. Cu toate acestea, BMW este primul producător care a obținut autorizația de introducere pe piață. Până în prezent, doar Germania, Canada și Statele Unite au acordat acest drept, ceea ce presupune modificarea codului rutier.
Pe anumite tronsoane
Un alt sistem și mai sofisticat este disponibil exclusiv în Germania. Dar numai pe anumite tronsoane ale rețelei germane de autostrăzi și doar până la 60 km/h. Este conducerea semi-autonomă - numită BMW Personal Pilot - și care conferă computerului de bord responsabilitatea de a gestiona opririle, pornirile și traiectoria vehiculului. Fără ca șoferul să fie nevoit să atingă volanul, pedalele sau chiar să privească la drum. I se oferă libertatea de a atinge ecranul pentru a răspunde la e-mail sau pentru a viziona un film.
Pe o scară de cinci
Deoarece elimină nevoia de a ține volanul și de a monitoriza drumul, sistemul BMW Personal Pilot este clasificat în categoria de asistență la conducere de nivelul 3, în timp ce sistemul BMW Highway Assistant menționat mai sus se ridică la nivelul 2 - pe o scară de cinci. Într-un comunicat de presă din 25 iunie, BMW se mândrește cu faptul că este primul producător care combină aceste funcționalități de nivel 2 și 3 pe vehiculele de serie, în acest caz, BMW Seria 5 și sora mare, Seria 7.
Veșnicul rival
BMW nu se va bucura mult timp de această exclusivitate, facturată la 6.000 de euro, pentru echipamente opționale. Veșnicul rival, Mercedes-Benz, a anunțat pe 19 iunie că va combina, la rândul său, nivelurile 2 și 3. Funcția sa de schimbare automată a benzii de nivel 2 - numită ALC pentru schimbarea automată a benzii - va fi asociată în curând conducerii de nivelul 3. De altfel, Mercedes a fost primul care a primit, în decembrie 2021, autorizația de piață pentru un astfel de sistem „fără mâini, fără ochi, maxim la 60 km/h, pe autostrăzile germane”.
De ce? Din cauza costurilor
Această soluție va fi implementată „treptat din septembrie 2024”, nu numai pe prestigioasele Clase S și EQS, ci și pe „aproximativ 200.000 de mașini deja livrate în Europa”. Și asta, printr-o actualizare „over-the-air” (OTA), adică de la distanță, prin conexiunea mobilă a mașinii.O actualizare ce se va extinde la cincisprezece modele: Mercedes-Benz Clasa C, Clasa E, Clasa S, GLC, CLE, EQE, EQS, EQS SUV și EQE SUV.
BMW și Mercedes-Benz sunt printre cei mai avansați producători în ceea ce privește ajutoarele de conducere, alături de rivalul lor american Cadillac. Ei sunt singurii autorizați să comercializeze asistența de nivel 3. Cu toate acestea, nimeni nu se mai aventurează să prezică când va avea loc delegarea finală, pentru conducerea complet autonomă la nivelurile 4 și 5. De ce? Din cauza costurilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.