Meta a dezvăluit noua versiune a Meta AI, asistentul său de inteligență artificială generativă (AI), care trece din umbră în lumină pe toate aplicațiile sale: Facebook, Instagram, Messenger și WhatsApp. Până acum discret, instrumentul care răspunde la întrebările utilizatorilor (așa cum face ChatGPT) va avea o prezență mai proeminentă pe rețelele și serviciile de mesagerie ale grupului californian. Meta AI este, de asemenea, mai eficientă datorită noii versiuni a modelului de limbaj de bază, Llama 3, lansată joi.
„Credem că Meta AI este acum cel mai inteligent asistent de inteligență artificială pe care îl poți folosi liber”, a spus Mark Zuckerberg, șeful liderului mondial în rețelele sociale, într-un videoclip pe Instagram. Giganții tehnologici sunt angajați de mai bine de un an într-o cursă frenetică pentru dezvoltarea și implementarea AI generativă (producție de texte, imagini și alt conținut, la cerere, în limbajul de zi cu zi).
Datorită Llama 3, Meta AI ar trebui să ofere răspunsuri mai bune la întrebările utilizatorilor și să genereze imagini mai rapid. În plus, are acces la informații în timp real prin Google și Bing, motorul de căutare Microsoft.
"Întârziere"
Asistentul prezentat în septembrie va fi și mai ușor de folosit pe un site dedicat (meta.ai), pe ochelarii Ray-Ban Meta conectați și pe toate aplicațiile, în mai multe țări decât înainte. „L-am integrat în caseta de căutare din partea de sus a Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger, astfel încât oricând aveți o întrebare, să o puteți pune acolo”, a insistat Mark Zuckerberg. Instrumentele AI generative ale Meta sunt mai puțin cunoscute și utilizate de consumatori decât cele ale concurenților săi, potrivit analistului Sonata Insights, Debra Williamson, dar compania „mai are timp să recupereze rămânerea în urmă”.
Open source
„Datorită rețelelor sale sociale, are o bază masivă de utilizatori pentru a testa experimentele AI”, a explicat ea pentru AFP. „Prin punerea la dispoziție gratuită a mai multor funcții, va putea să le evalueze rapid pe cele la care gravitează utilizatorii săi.” Grupul din California a trebuit să investească masiv pentru a se alătura cursei pentru IA generativă și a adoptat o strategie diferită: modelul său de limbaj este „open source” (acces gratuit la codul de programare) pentru companii și cercetători. Meta intenționează astfel să democratizeze această tehnologie puternică și să reducă riscurile asociate utilizării acesteia. „Scopul nostru în viitorul apropiat este să facem Llama 3 multilingv și multimodal, capabil să integreze mai mult context și (...) mai bun în raționament”, a detaliat compania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.