Publicitate
Compania de software CrowdStrike a fost dată în judecată de către acționarii săi după ce o actualizare de securitate cibernetică, făcută la comanda Microsoft, a blocat peste opt milioane de computere și a provocat haos în întreaga lume.
Acționarii acuză compania că a făcut declarații "false și înșelătoare" cu privire la testarea software-ului său.
De asemenea, se afirmă că prețul acțiunilor companiei a scăzut cu 32% în cele 12 zile de la incident, totalizând o pierdere a valorii de piață de 25 de miliarde de dolari, conform BBC.
CrowdStrike neagă acuzațiile și afirmă că se va apăra împotriva acțiunii colective în justiție.
Între timp, firma a declarat că dispozitivele afectate de pana informatică globală a serviciilor IT, care a cauzat pagube uriașe pentru companiile afectate, au revenit la normal.
Compania cu sediul în SUA a declarat că, începând de luni, 29 iulie, întreruperea fusese remediată - la zece zile de la începutul incidentului.
Procesul intentat la tribunalul federal din Austin, Texas, arată că directorii CrowdStrike au înșelat investitorii făcându-i să creadă că actualizările software ale companiei au fost testate în mod adecvat.
Procesul solicită o sumă nespecificată drept compensație pentru investitorii care au deținut acțiuni CrowdStrike între 29 noiembrie și 29 iulie.
Acesta îl citează pe directorul executiv George Kurtz, care a declarat în cadrul unei conferințe telefonice din 5 martie că software-ul firmei a fost "validat, testat și certificat".
CrowdStrike a declarat pentru BBC News că contestă afirmațiile. "Credem că acest caz este lipsit de fundament și vom apăra compania", a declarat un purtător de cuvânt.
Între timp, directorul executiv al Delta Air Lines, Ed Bastian, a declarat într-un interviu acordat canalului de știri CNBC că perturbarea cauzată de întrerupere a costat compania aeriană 500 de milioane de dolari, inclusiv venituri pierdute și despăgubiri pentru pasageri.
Compania aeriană a anulat peste 5.000 de zboruri, mai multe decât în tot anul 2019, în urma penei informatice de pe 25 iulie, care a fost provocată de actualizarea software a CrowdStrike. Compania aeriană a trebuit să reseteze manual 40.000 de servere, a declarat Bastian pentru CNBC.
Delta ar fi angajat un avocat important și se pregătește să ceară despăgubiri de la CrowdStrike.
Actualizarea CrowdStrike din 19 iulie a blocat 8,5 milioane de computere care folosesc sistemul de operare al Microsoft, Windows, din întreaga lume. Problemele au perturbat activități și servicii, inclusiv companii aeriene, bănci și spitale.
Într-o analiză detaliată a incidentului, CrowdStrike a declarat că a existat o "eroare" într-un sistem conceput pentru a asigura funcționarea corectă a actualizărilor software.
CrowdStrike a afirmat că defecțiunea a făcut ca "datele cu conținut problematic" dintr-un fișier să nu fie detectate.
Compania a declarat că ar putea preveni repetarea incidentului prin testarea și verificarea mai bună a software-ului, inclusiv printr-un control mai atent din partea dezvoltatorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.