La o săptămână după ce o actualizare de Securitate defectuoasă a provocat o pană informatică globală care a blocat zborurile și a scos din emisie posturile TV, șeful CrowdStrike a dezvăluit că aproape toate sistemele sunt din nou online.
Într-o postare pe LinkedIn, George Kurtz a declarat că „peste 97%” din sistemele care rulează software-ul său erau ieri din nou online, relatează BBC.
Microsoft a estimat anterior că 8,5 milioane de computer au fost bruiate de o eroare a software-ului CrowdStrike.
Această cifră arată că aproximativ 250.000 de dispozitive ale diferitelor companii partenere Microsoft și implicit CrowdStrike sunt în continuare offline.
Directorul executiv al CrowdStrike a mulțumit pentru „eforturile neobosite” ale clienților și ale personalului, cerându-și din nou scuze pentru incident.
„Deși nu pot promite perfecțiunea, pot promite un răspuns concentrat, eficient și grabnic”, a scris el pentru a se adresa partenerilor companiei.
Cu toate acestea, el a recunoscut că activitatea companiei de reparare a dispozitivelor „nu este încă finalizată” și a declarat că firma este „angajată să restaureze fiecare sistem afectat”.
Remedierea problemei care a adus multe pagube financiare companiilor s-a dovedit a fi un proces care necesită mult timp. Vineri atât CrowdStrike, cât și Microsoft au oferit sprijin online în termen de 24 de ore de la prima raportare a problemei.
Însă soluțiile, care includeau repornirea dispozitivelor în modul de siguranță și ștergerea fișierului defect, necesitau ca oamenii să poată accesa fizic dispozitivele, ceea ce s-a dovedit dificil în unele cazuri.
Microsoft a lansat atunci un instrument pentru a accelera procesul, iar Kurtz a declarat că dezvoltarea instrumentelor de recuperare automată a „îmbunătățit” eforturile de remediere a problemei.
Între timp, CrowdStrike a furnizat mai multe detalii cu privire la modul în care a apărut problema în cadrul unei revizuiri preliminare a incidentelor și s-a angajat să ia o serie de măsuri menite să asigure că nu se va mai repeta. Însă eforturile companiei de a remedia situația au fost, de asemenea, criticate pentru pașii greșiți.
CrowdStrike s-a confruntat cu noi reacții negative după ce a oferit personalului și firmelor cu care lucrează un voucher UberEats în valoare de 10 dolari pentru a-și cere scuze pentru perturbare.
„Pentru a ne exprima recunoștința, următoarea voastră ceașcă de cafea sau gustare este din partea noastră!” a scris CrowdStrike, îndrumând oamenii să folosească un cod pentru a accesa un voucher de 10 dolari.
În ciuda intenției lor, unii angajați ai companiilor afectate s-au simțit înșelați de gestul, un utilizator Reddit afirmând că toată întâmplarea este un circ.
Potrivit firmei de asigurări Parametrix, primele 500 de companii americane în funcție de venituri, cu excepția Microsoft, au suferit pierderi financiare de 5,4 miliarde de dolari în urma celei mai mari pene informatice din istorie.
Conform aceleiași surse, companiile afectate s-au confruntat cu pierderi financiare de aproximativ 5,4 miliarde de dolari în urma întreruperii activității cauzate de acest eveniment. Parametrix a afirmat că doa între 540 milioane și 1,08 miliarde de dolari din aceste pierderi au fost asigurate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.