Nu mai puțin de 2000 de oameni au avut zboruri anulate iar, în consecință, Tarom trebuie să le plătească fiecăruia dintre aceștia despăgubiri în valoare de până la 600 euro. Toate acestea din cauza salariilor slabe pe care acești piloți le primeau.
În cadrul emisiunii ”Ce se întâmplă?”, de pe DCNews, a fost invitat deputatul PNL Cristina Trăilă. Ea a vorbit despre șansele pe care le are compania pentru a se redresa, și despre un potențial motiv pentru care s-a ajuns la această situație.
Deputatul este de părere că o mare problemă care aduce cheltuieli mari este reprezentată de surplusul de angajați. Întrebată de gazda emisiunii, Răzvan Dumitrescu, dacă se mai poate salva ceva, ea a răspuns:
”Da, dacă se eficientizează activitatea acestei companii. În momentul de față înțeleg că exist 1.200 de angajați dintre care jumătate sunt personal de bord, respectiv piloți și așa mai departe. Cum să eficientizezi o astfel de companie când ai o asemenea situație?”. Ea a invocat argumentul că digitalizarea ar trebui să reducă din personal, astfel încât compania să eficientizeze modul în care își gestionează veniturile.
În continuare, Răzvan Dumitrescu a adăugat că, în ciuda acestui fapt, Tarom are un deficit de piloți datorită faptului că, având mai multe modele de aeronave, fiecare sunt instruiți să piloteze anumite modele.
Cristila Trăilă a continuat: ”Taromul a primit o gură de oxigen cu acest ajutor de 100 milioane (de euro – n.r.). Dacă acești bani nu sunt utilizați în al doisprezecelea ceas într-un mod eficient, anume, să reformezi și să restructurezi această instituție și să nu mai ai 1.200 de angajați – din ce înțeleg companiile similare au undeva între 500 - 600 de angajați.
Slavă domnului că avem acești piloți și știm că ei sunt extrem de performanți și că zborurile sunt sigure, că noi nu am avut incidente așa cum au fost în afară, chiar și cu astfel de aeronave care nu sunt dintre cele mai bune. Cred că trebuie să fim corecți și să spunem că piloții sunt cei care, într-adevăr, merită veniturile respective în raport cu ceilalți angajați, nu aș vrea să spun categoria, dar care nu aduc plus valoare companiei Tarom, așa cum face fiecare pilot.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.