Pierderile operaţionale în rândul celor mai mari 17 producători auto mondiali s-au ridicat la aproape 11 miliarde de euro (12,9 miliarde de dolari) în trimestrul doi din 2020, când restricţiile impuse pentru a stopa răspândirea pandemiei au afectat economia globală. În trimestrul doi din 2019, cei 17 au obţinut un profit combinat de aproape 22 miliarde de euro, apreciază EY.
Renault ”atacă” o nouă generație de mașini
Doar şase producători auto au reuşit să nu raporteze pierderi, iar producătorul american de vehicule electrice Tesla a reuşit să-şi îmbunătăţească rezultatele financiare, ajungând cel mai profitabil producător auto, conform studiului firmei de consultanţă.
Dar niciun producător auto nu a reuşit în trimestrul doi din 2020 să evite scăderea veniturilor. Câştigurile combinate s-au situat sub 177 miliarde de euro, un declin de 41% faţă de perioada similară din 2019. Totuşi, sunt diferenţe semnificative între companiile auto, în timp ce veniturile Tesla au scăzut cu 5%, iar cele al producătorului auto nipon Mitsubishi au înregistrat un declin de 57%. La mijloc sunt producătorii auto germani Volkswagen, Daimler şi BMW, ale căror venituri au scăzut cu 37%, 29% şi, respectiv, 22%.
"Nu am avut niciodată un astfel de declin al veniturilor, al vânzărilor şi a profitului", a apreciat Constantin M Gall, de la EY.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.