Criza din Marea Roșie și consecințele ei mai puțin știute

Simona Haiduc |
Data publicării:
Navă de transport marfă / FOTO: Freepik
Navă de transport marfă / FOTO: Freepik

Angajamentul industriei de transport maritim de a-și limita amprenta de carbon tinde să eșueze lamentabil, deoarece criza din Marea Roșie o obligă să folosească mai multe nave și rute mai lungi pentru a menține fluxul comerțului maritim global.

Atacurile militanților Houthi susținuți de Iran asupra navelor care traversează sudul Mării Roșii au blocat comerțul prin Canalul Suez, ceea ce a prelungit cu 10 până la 14 zile durata drumului parcurs de navele de transport mărfuri, obligând, totodată, companiile de resort să crească numărul de ambarcațiuni.

Aceste măsuri de forță majoră au ridicat semne de întrebare în ceea ce privește capacitatea sectorului de a îndeplini mandatul Organizației Maritime Internaționale (IMO), care solicită o reducere cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030. Transportul maritim reprezintă aproape 3% din emisiile globale de dioxid de carbon.

„Prelungirea timpilor de călătorie necesită adăugarea a cel puțin două nave pentru a menține serviciile săptămânale Asia-Europa per operator, crescând și mai mult emisiile totale ale flotei pentru aceeași cantitate de marfă”, a explicat Yiannis Parganas, expert în domeniu.

Redirecționarea, care are ca rezultat un consum crescut de combustibil, ar urma să antreneze o creștere cu 42% a emisiilor per navă pentru un serviciu de linie săptămânal standard între Asia și Europa de Nord, a adăugat Parganas. 

În aceste condiții, emisiile provenite de la navele de containere vor ajunge la 231 de milioane de tone în 2023, atingând nivelurile dinaintea pandemiei.

Niels Rasmussen, analist maritim șef la asociația armatorilor BIMCO, a declarat că extinderea rutei a necesitat o creștere cu 8-10% a utilizării navelor portacontainere față de anul precedent, ceea ce a dus la o creștere echivalentă a emisiilor.

Potrivit companiei de consultanță AlixPartners, emisiile de la navele de containere ar putea crește cu 11%, până la 257 de milioane de tone în 2024, dacă perturbările, în special în Marea Roșie și Canalul Panama, vor continua.

Criza Mării Roșii a pus, de asemenea, în așteptare planurile unor operatori de a înlocui flotele învechite cu nave mai noi, mai eficiente din punct de vedere al combustibilului. „Tarifele sunt foarte bune, iar cei care intenționează să-și abandoneze nava s-au răzgândit”, a declarat Symeon Pariaros, directorul administrativ al armatorului Euroseas.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9767
Diferența 0.0006
Zi precendentă 4.9761
USD
Azi 4.7959
Diferența 0.0110
Zi precendentă 4.7849
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9767 RON
USD flag1 USD = 4.7959 RON
GBP flag1 GBP = 5.9541 RON
CHF flag1 CHF = 5.2638 RON
AUD flag1 AUD = 2.9822 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3111 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4233 RON
SEK flag1 SEK = 0.4339 RON
XAU flag1 XAU = 430.9044 RON
Monede Crypto
1 BTC = 499927.83RON
1 ETH = 16046.41RON
1 LTC = 623.32RON
1 XRP = 14.75RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17055.580.25%
BET-BK3199.490.20%
BET-EF925.800.18%
BET-FI62906.22-0.08%
BET-NG1232.030.29%
BET-TR37610.400.25%
BET-TRN36557.230.25%
BET-XT1470.840.22%
BET-XT-TR3188.410.22%
BET-XT-TRN3105.720.22%
BETAeRO886.830.18%
BETPlus2520.080.27%
RTL38045.010.34%

Opinii

Profesorul de economie Mircea Coșea
Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...

Comunicate de presa

Tudor Manea

eMAG și HeyBlu anunță achiziția Orange Money

eMAG și HeyBlu, companie de servicii...

Transelectrica

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel