În prezent nu sunt planificate alte negocieri, iar în acest timp, când greva a ajuns în cea de-a patra săptămână, marele constructor american de avioane suferă pierderi foarte mari din cauza încetării producției în unele unități cheie.
Compania a declarat marți că și-a retras oferta pentru aproximativ 33.000 de lucrători din fabrici, afirmând că sindicatul nu a luat în serios propunerile sale după două zile de discuții, relatează Reuters.
Sume grele de plătit pentru fiecare zi de grevă
Analiștii S&P estimează că greva va costa Boeing aproximativ 1 miliard de dolari pe lună.
„Din păcate, sindicatul nu a luat în considerare în mod serios propunerile noastre”, a declarat Stephanie Pope, șefa Boeing Commercial Airplanes, într-o notă adresată angajaților, numind cererile sindicatului «nenegociabile».
„Negocierile ulterioare nu au sens în acest moment”, a spus ea.
Criza agravează problemele financiare și de producție ale Boeing, unul dintre cei doi principali producători mondiali de avioane comerciale. Compania a cheltuit mulți bani în 2024, în timp ce încearcă să se redreseze după scandalul urmat de incidentul în care o ușă a unui avion condus de Alaska Airlines a fost smulsă în timpul zborului. Această problemă a scos la iveală protocoalele de siguranță slabe și a determinat autoritățile de reglementare americane să reducă producția companiei.
La începutul acestui an, Boeing l-a înlocuit pe directorul general Dave Calhoun cu Kelly Ortberg, care a preluat funcția în luna august, în speranța că va reuși să ajungă la un acord cu sindicatele și să consolideze reputația companiei în fața clienților și a autorităților de reglementare. Până în prezent, nimic din toate acestea nu s-a întâmplat.
Cum se pregătește Boeing pentru restructurare
Boeing examinează acum opțiunile de a strânge miliarde de dolari pentru a se redresa. Reuters a relatat că Boeing încearcă să vândă acțiuni și titluri de valoare, în condițiile în care ratingul său de investiții este în pericol.
De asemenea, compania a inițiat o etapă de concedieri temporare pentru mii de salariați, în timp ce fabricile care produc cele mai bine vândute avioane 737 MAX și avioanele 767 și 777 sunt închise. Obiectivul companiei de a crește producția avioanelor sale 737 MAX la 38 pe lună nu se va concretiza probabil până la jumătatea anului 2025, a declarat S&P.
Acțiunile producătorului american de avioane au scăzut miercuri cu 1,7% în premarket trading. Acțiunile au pierdut mai mult de 40% din valoarea lor în 2024, cu o scădere de 5% de la începutul grevei pe 13 septembrie.
Reacția sinducatului
În urma celor mai recente negocieri, șefa Boeing Comercial Airplanes a mai declarat: „Echipa noastră a negociat cu bună credință și a făcut propuneri noi și îmbunătățite pentru a încerca să ajungă la un compromis, inclusiv creșteri ale salariului net și ale pensiei”.
Sindicatul International Association of Machinists and Aerospace Workers a ripostat la aceste afirmații, spunând că Boeing a fost „hotărâtă să rămână la oferta nenegociată” propusă luna trecută.
„Au refuzat să propună creșteri salariale, mărirea concediilor de odihnă și mediale și bonusurile. De asemenea, nu vor să restabilească pensia cu beneficii definite”, se arată în comunicatul sindicatului.
Sindicatul, care reprezintă lucrătorii din fabricile de pe coasta de vest, dorește o creștere salarială de 40 % pe o perioadă de patru ani și restabilirea unei pensii cu beneficii definite, care a fost eliminată prin contract în urmă cu un deceniu. Înainte de a intra în grevă, mai mult de 90% dintre lucrători au respins o ofertă de creștere salarială de 25% pe o perioadă de patru ani.
Boeing a făcut o nouă ofertă luna trecută, pe care a descris-o ca fiind „cea mai bună și ultima”, care ar oferi lucrătorilor o creștere de 30% și ar restabili un bonus de performanță, dar sindicatul a declarat că un sondaj efectuat în rândul membrilor săi a arătat că nu este suficient.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.