Volumul vânzărilor Dacia este în creștere cu 5,9% față de anul precedent astfel că producătorul român a vândut 277.885 de unități în 2022, pe o piață puternic afectată de pandemie și de criza componentelor electronice. În cadrul acoperirii sale de distribuție, Dacia și-a crescut cota de piață cu 0,8 puncte, ajungând la 3,9%, în ciuda unei scăderi a pieței de 14,6%.
Creșterea Dacia se explică în special prin succesul noii sale game. În prima jumătate a anului 2022, Dacia și-a consolidat poziția a treia cea mai vine vândută marcă pe piața cu amănuntul europeană de autoturisme.
Dacia concept Manifesto
Mai exact, Dacia se află pe podiumul vânzărilor de autoturisme cu amănuntul în Franța (locul 2), România (locul 1), Italia (locul 3), Portugalia (locul 1), Polonia (locul 3), Croația (locul 3), Cehia (locul 3) și Ungaria (locul 3). Este aproape de a ocupa o poziție pe podium în Spania (locul 4) și Belgia (locul 4). Comparativ cu prima jumătate a anului 2021, marca a câștigat 4 locuri în Germania (locul 9), lăudându-se cu a 2-a cea mai bună creștere pe piața locală de retail de autoturisme.
În afara Europei, menținându-și poziția de lider în Maroc.
Comenzile combinate ale modelelor Dacia Spring și ale modelelor Bi-fuel benzină-GPL (ECO-G, cu până la 10% mai puține emisii de CO2) reprezintă aproape jumătate din totalul comenzilor (48% din comenzile Dacia plasate în afara, cu excepția Marocului). Mixul a crescut cu 7 puncte față de primul semestru din 2021.
Piața auto europeană, în creștere
Înmatriculările de mașini noi au crescut luna trecută cu 17%, la peste 1 milion de vehicule, a anunțat joi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile. Vânzările totale sunt totuși în scădere cu aproximativ 6% față de primele 11 luni ale anului trecut.
Livrările s-au îmbunătățit în ultimele luni, pe măsură ce deficitul de semiconductori și alte componente s-a ameliorat. Comenzile sunt în continuare mari, ceea ce ar trebui să ajute câștigurile până la începutul anului 2023. Dar industria nu și-a revenit încă la nivelurile de dinaintea pandemiei și probabil că nu va reuși să evite un al treilea an consecutiv de declin, potrivit Bloomberg.
Analiștii de la LMC Automotive au declarat că se așteaptă ca blocajele de aprovizionare care au limitat producția să se atenueze pe parcursul anului viitor. Cercetătorul de piață este mai puțin optimist în ceea ce privește cererea, citând ratele ridicate ale inflației, scăderea încrederii consumatorilor și bugetele întinse ale gospodăriilor.
"Presupunem că anul 2023 va depăși confortabil anul 2022, deși suntem puțin mai prudenți", au declarat analiștii, reducând prognoza de vânzări pentru Europa de Vest la sub 11 milioane de unități.
Unii producători trag deja semnale de alarmă cu privire la impactul spiralei inflației. Volkswagen AG a semnalat în această săptămână că vânzările de vehicule electrice în Europa au "ieșit din circuit" în ultimele luni, deoarece creșterea prețurilor la energie a început să afecteze cererea.
Autovehiculele de lux de lux de înaltă clasă au rezistat relativ bine în acest an, iar producătorii auto beneficiază încă de comenzile neachitate acumulate în perioada de vârf a crizei lanțului de aprovizionare. Unii producători, inclusiv Stellantis NV, raportează în continuare probleme logistice.
Kepler Cheuvreux se așteaptă la o scădere generală de 5,3% a înmatriculărilor din Europa de Vest pentru 2022, inclusiv o scădere de 15% pentru vehiculele comerciale ușoare, care sunt de obicei mai sensibile la decelerarea macroeconomică. Este probabil ca anul viitor înmatriculările să rămână mult sub nivelurile anterioare pandemiei, au scris analiștii Kepler într-o notă din 13 decembrie.
Înmatriculările din noiembrie au crescut cu aproximativ 24% în Marea Britanie, 31% în Germania și 15% în Italia, a precizat asociația. VW s-a remarcat luna trecută, cu un salt de 37% față de anul trecut.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.