Publicitate
Înmatriculările noi de vehicule pentru transportul pasagerilor
Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 17,3% în trimestrul II 2024 față de trimestrul II 2023. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate la categoria mopede și motociclete, cu 20%, și la categoria autoturisme, cu 17,3%. Singura categorie care a înregistrat o scădere a fost cea a autobuzelor și microbuzelor, cu 2,9%.
Evoluția înmatriculărilor noi de vehicule pentru transportul mărfurilor
În ceea ce privește vehiculele pentru transportul mărfurilor, s-au înregistrat creșteri la toate categoriile. Categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) a crescut cu 25,2%, autotractoarele cu 22%, iar remorcile și semiremorcile cu 6,4%. Înmatriculările noi de vehicule noi pentru transportul mărfurilor au crescut semnificativ: autocamioane cu 58,1%, autotractoare cu 23,3% și remorci și semiremorci cu 9,8%.
Comparativ cu trimestrul I 2024
Comparativ cu trimestrul I 2024, în trimestrul II 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au crescut cu 12,9% pentru transportul pasagerilor și cu 5,5% pentru transportul mărfurilor. Aceste creșteri indică o revenire economică și o creștere a cererii pentru vehicule noi în diverse sectoare.
Scăderea ponderii autoturismelor second hand importate
În trimestrul II 2024, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în totalul înmatriculărilor noi de autoturisme a scăzut cu 5,6 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2023, ajungând la 61,4%. Aceasta sugerează o creștere a preferinței pentru autoturisme noi în rândul consumatorilor.
Vehicule înmatriculate în circulație la sfârșitul trimestrului II 2024
La sfârșitul trimestrului II 2024, vehiculele rutiere clasificate conform normelor europene de poluare cuprindeau în proporție de 62,9% vehicule cu norme de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6. Vehiculele Non-Euro reprezentau 10,4%.
Detalii despre diferitele categorii de vehicule
Pentru categoria autoturisme, 33,8% dintre vehicule erau conforme cu norma Euro 4. În categoria autobuzelor și microbuzelor, 23,3% dintre vehicule erau clasificate Euro 3, iar la mopede și motociclete, 25,1% dintre vehicule erau Non-Euro.
În cazul autocamioanelor, vehiculele conforme cu norma Euro 3 au predominat, reprezentând 27,9%, iar cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente în categoria autotractoare, cu 42,4%. Pentru vehiculele rutiere pentru scopuri speciale, 23,1% erau clasificate Non-Euro.
Așadar, datele din trimestrul II 2024 arată o creștere semnificativă a înmatriculărilor noi de vehicule rutiere, atât pentru transportul pasagerilor, cât și pentru transportul mărfurilor. Aceasta reflectă o creștere economică și o cerere în creștere pentru vehicule noi. De asemenea, scăderea ponderii autoturismelor second hand importate indică o preferință mai mare pentru autoturismele noi. În ceea ce privește vehiculele înmatriculate în circulație, majoritatea respectă normele europene de poluare, evidențiind un parc auto relativ modernizat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.