Înmatriculările de vehicule rutiere destinate transportului pasagerilor au înregistrat o creștere de 6,7%, ajungând la 118.550 unități în trimestrul IV 2023 față de același trimestru din 2022.
În ceea ce privește vehiculele destinate transportului mărfurilor, înmatriculările au crescut cu 7,4%, totalizând 25.026 de unități în trimestrul IV 2023 comparativ cu trimestrul IV 2022.
În continuare, autoturismele second-hand importate au reprezentat o pondere semnificativă în totalul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu o cotă de 70,3% în trimestrul IV 2023. Acest lucru indică o creștere de 2 puncte procentuale față de același trimestru al anului precedent.
În ceea ce privește categoriile de vehicule pentru transportul mărfurilor, au fost înregistrate creșteri la toate categoriile: autocamioanele au avut o creștere de 8%, autotractoarele de 7,3%, iar remorcile și semiremorcile de 6,6%.
În cazul vehiculelor rutiere noi pentru transportul mărfurilor, creșterile au fost notabile la toate categoriile: autocamioanele au crescut cu 19,5%, autotractoarele cu 10,2%, iar remorcile și semiremorcile cu 9,8%.
Comparativ cu trimestrul III 2023, în trimestrul IV 2023, înmatriculările de vehicule rutiere au înregistrat o scădere cu 3,0% pentru cele destinate transportului pasagerilor și cu 1,3% pentru cele destinate transportului mărfurilor.
În ceea ce privește normele europene de poluare, la sfârșitul trimestrului IV 2023, vehiculele înmatriculate cuprindeau în proporție de 61,9% vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, și în proporție de 10,7% vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai mare pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4 (34,3%), în timp ce pentru autobuze și microbuze cele mai multe vehicule au fost clasificate în norma Euro 3 (23,8%), iar pentru mopede și motociclete, cele mai multe au fost clasificate Non-Euro (26%).
Pentru categoria autocamioane, vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au avut o pondere de 28,4%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (40,4%), iar pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule au fost clasificate în norma Non-Euro (23,7%).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.