Gigantul farmaceutic american Pfizer resimte efectele scăderii semnificative a cererii pentru vaccinul Covid, dezvoltat împreună cu BioNTech. Vânzările din primul trimestru au scăzut cu 29%, la 18,28 miliarde de dolari, în principal din cauza reducerii afacerilor cu Comirnaty, a anunțat marți compania. Cu toate acestea, excluzând afacerile cu vaccinul și comprimatul pentru tratarea Covid, Paxlovid, vânzările au crescut cu cinci procente față de aceeași perioadă a anului trecut.
Bazându-se pe aceste date, Pfizer continuă să se aștepte la o creștere pe întregul an de șapte până la nouă procente, cea mai mare parte a acesteia urmând să vină în a doua jumătate a anului. Pfizer se așteaptă ca anul 2023 să fie un an de tranziție pentru produsele sale pentru Covid, dar afacerile cu acestea ar putea să își revină în 2024.
În primul trimestru, Comirnaty și Paxlovid de la Pfizer au adus totuși vânzări de 7,1 miliarde de dolari, mai mult decât se așteptau analiștii. Vânzările de Corminaty de la Pfizer au fost cu 75% mai mici decât în urmă cu un an, în timp ce vânzările de Paxlovid au crescut cu 2,8 miliarde de dolari datorită cererii puternice din China, notează Reuters, citat de Die Presse. Pentru întregul an, grupul continuă să se aștepte la vânzări de aproximativ 21,5 miliarde de dolari de la cele două produse.
Profitul net ajustat a scăzut cu un sfert, la puțin peste șapte miliarde de dolari, dar a depășit estimările analiștilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.