Pandemia, care a ucis peste 70.000 de oameni la nivel mondial, a fost însoţită de o "infodemie" de dezinformare, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) care a îndemnat guvernele şi alte autorităţi să solicite companiilor de reţele sociale să adopte mai multe măsuri pentru combaterea problemei.
Majoritatea românilor care lucrează de acasă spun că sunt mai productivi
WhatsApp, care are peste 2 miliarde de utilizatori în întreaga lume, a anunţat într-un mesaj publicat pe blogul său că a recurs la această schimbare după ce a observat o "creştere semnificativă" a numărului de mesaje redirecţionate de la începutul crizei coronavirusului.
"Credem că este important să încetinim răspândirea acestor mesaje pentru ca WhatsApp să rămână un loc pentru conversaţii personale", se arată într-un comunicat.
Un purtător de cuvânt al WhatsApp a precizat că această schimbare rămâne în vigoare pe termen nelimitat.
Serviciul a impus începând din 2018 o limită treptată asupra mesajelor redistribuite, după ce zvonuri virale pe platforma sa au declanşat un val de agresiuni şi decese în India.
Începând de anul trecut, utilizatorii au putut să redirecţioneze un mesaj la doar cinci utilizatori sau grupuri simultan, în scădere faţă de limita impusă anterior, de douăzeci. De asemenea, WhatsApp a aplicat etichetarea mesajelor redirecţionate de peste cinci ori.
Facebook şi Twitter au răspuns la potopul de informaţii medicale inexacte publicate pe reţelele sociale în ultimele luni prin limitarea posibilităţii utilizatorilor de a distribui informaţii înşelătoare despre coronavirus.
Însă, moderarea directă a conţinutului nu este posibilă pe WhatsApp, unde conversaţiile sunt protejate prin criptare end-to-end (de la un capăt la altul), care nu permite nimic măcar aplicaţiei în sine să vizioneze conţinutul distribuit de utilizatori. Astfel, grupuri de sute de persoane pot face schimb de texte, fotografii şi înregistrări video fără a se putea monitoriza originea mesajelor sau publicul-ţintă.
WhatsApp a menţionat că limitarea aplicată anterior a condus la o scădere de 25% a acestor mesaje.
Aplicaţia încurajează totodată utilizatorii să semnaleze conţinutul suspect organizaţiilor pentru verificarea informaţiilor (fact-checking) şi a permis OMS şi autorităţilor sanitare naţionale să distribuie informaţii de încredere despre noul coronavirus prin intermediul serviciului său.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.