"În ultimii ani, Orange a urmat o strategie de creştere organică. Ar trebui să fim mai ofensivi. O criză creează probleme dar şi oportunităţi. Orange trebuie să îşi schimbe starea de spirit pentru a profit de aceste oportunităţi," a declarat Stéphane Richard pentru cotidianul financiar.
Orange:Infrastructura poate face față creșterii utilizării rețelei
"Ar putea avea sens pentru Orange să aibă o prezenţă geografică mai importantă în Africa, decât cea pe care o are în acest moment, şi să fie prezent pe marile economii africane care sunt Nigeria şi Africa de Sud", a spus Stéphane Richard. Acesta a subliniat că nu are intenţia să intre "pe o nouă piaţă europeană prin intermediul unei achiziţii. "Suntem atenţi, în schimb, la ceea ce se întâmplă în ţările unde suntem deja prezenţi, în special în România şi Spania", a precizat acesta.
Întrebat despre absenţa unor achiziţii importante efectuate de Orange în sectorul telecomunicaţiilor în ultimii ani, Stéphane Richard s-a declarat mai degrabă mulţumit de faptul că nu a lansat o ofensivă pentru preluarea Telecom Italia. "Problema cu achiziţiile mari este că, deseori, se termină cu un mare dezastru", a afirmat directorul general de la Orange.
"Cu toate acestea, Orange va examina în mod activ oportunităţile de creştere externă. În meseria noastră, există o problemă ce ţine de masa critică. Chiar şi marii operatori europeni sunt nişte pitici la scară mondială. În câţiva ani în industria mondială am trecut de la Top 5 la Top 15. Dacă vom rămâne aşa cum suntem, în câţiva ani vom juca în a doua divizie. Dar vom face o operaţiune doar dacă va aduce valoare pentru acţionarii noştri", a spus Richard, precizând că are în minte "un calendar de câteva luni mai degrabă decât unul de câţiva ani".
Grupul francez Orange este prezent şi pe piaţa din România, unde, în primul trimestru, a înregistrat o cifră de afaceri de 257,4 milioane de euro, în scădere cu 2,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul vânzărilor moderate de echipamente, scădere mai pronunţată în luna martie. Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.768.700 de clienţi la 31 martie, în creştere cu 1% comparativ cu finalul primului trimestru din 2019.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.