Covid-19 modifică stragetii. Nissan și Renault, schimbare de planuri

Mara Ivan |
Data publicării:
O regândire a ceea ce va fi după pandemie
O regândire a ceea ce va fi după pandemie

Renault şi Nissan au amânat planurile lor spre o fuziune completă, râvnită de fostul lider Carlos Ghosn, iar în schimb vor repara alianţa lor de 21 de ani, în încercarea de a se redresa de pe urma pandemiei de coronavirus (COVID-19), au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Mult timp Nissan a rezistat propunerilor Renault pentru o alianţă completă, directorii producătorului auto nipon apreciind că grupul francez nu are o contribuţie echitabilă la lucrările de inginerie realizate în Japonia, susţin sursele. În condiţiile în care producătorii auto din întreaga lume sunt afectaţi de efectele epidemiei, partenerii intenţionează să revizuiască alianţa care nu a reuşit să-şi îndeplinească toate obiectivele propuse.

Ambele companii urmează să anunţe săptămâna aceasta planuri de restructurare, ele fiind văzute ca un tratat de pace menit să rezolve tensiunile îndelungate, apreciază sursele din interiorul alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi."După ploaie, pământul se întăreşte", susţine un oficial de la Nissan, citând un proverb din Japonia, care înseamnă că relaţiile devin mai solide după o perioadă de neînţelegeri.

Concedieri, închideri de fabrici

Înainte de anunţarea planurilor de restructurare, care ar putea include concedieri şi închideri de fabrici, Nissan, Renault şi Mitsubishi vor avea o conferinţă comună în 27 mai în care ar putea prezenta noua abordare a alianţei.Reprezentanţii Mitsubishi, Nissan şi Renault nu au dorit să comenteze în legătură cu planurile alianţei. Alte surse au declarat săptămâna trecută că Nissan lucrează la un plan ce prevede reducerea afacerii sale din Europa, o împărţire mai eficientă a produselor şi investiţiilor cu partenerul Renault şi concentrarea pe SUV-uri şi vehicule comerciale.

Strategia, parte a planului de redresare pe trei ani, care va fi prezentat pe 28 mai, va include un nou mod de lucru cu partenerul de alianţă Renault, prin care cele două companii îşi vor împărţi zonele de responsabilitate, în fiecare zonă una devenind "lider" şi cealaltă "subordonat", susţin sursele. Analiştii apreciază că Renault şi Nissan nu au reuşit să atingă întregul potenţial al alianţei lor şi din cauza tensiunilor privind zonele de control.

Citește și Guvernul Francez a pus condiții celor de la Renault! Ce trebuie să facă

Planul este sprijinit de directorul operaţional al Nissan, Ashwani Gupta, şi de preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard. Conform planului, Nissan va deveni "lider" în Europa pe segmentul SUV-urilor, şi va fi "subordonat" pe segmentul vehiculelor comerciale şi a maşinilor mici de oraş, unde va folosi versiune produse de Renault, precizează sursele.

De asemenea, fabrica Nissan din Sunderland, Marea Britanie, va rămâne cu două schimburi în loc de trei, dar va deveni un centru cheie pentru SUV-uri, cum ar fi modelele Qashqai şi Juke, dar aici ar putea fi produse şi SUV-uri Renault - Kadjar şi Captur, adaugă sursele.

Economii de miliarde 

Şi Renault lucrează la un plan de restructurare, care vizează realizarea unor economii în valoare de două miliarde de euro pe parcursul a trei ani, în ideea redresării situaţiei financiare, susţin alte surse. De asemenea, Renault se pregăteşte să anunţe o restrângere drastică a gamei de vehicule şi va înceta să mai producă modele binecunoscute, dar care în prezent sunt în pierdere de teren, precum monovolumul Espace.

Renault a încheiat anul 2019 cu primele sale pierderi nete din ultimii 10 ani din cauza dificultăţilor întâmpinate de partenerul său japonez Nissan, dar şi a scăderii vânzărilor şi a marjei sale operaţionale. Pentru a reduce costurile, mai multe modele Renault, care se numără printre cele mai puţin rentabile, ar urma să fie victime ale procesului de raţionalizare, chiar dacă este vorba de modele simbolice.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 467027.28RON
1 ETH = 15729.22RON
1 LTC = 420.85RON
1 XRP = 6.76RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17145.02-0.91%
BET-BK3177.97-1.36%
BET-EF924.26-0.55%
BET-FI60386.29-0.45%
BET-NG1213.38-0.51%
BET-TR37810.39-0.92%
BET-TRN36751.47-0.92%
BET-XT1472.24-0.89%
BET-XT-TR3191.65-0.89%
BET-XT-TRN3108.86-0.89%
BETAeRO907.58-1.54%
BETPlus2537.71-0.88%
RTL38066.56-0.63%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel