Semic RF şi-a dezvoltat aplicaţia de scanare alături de colegi din Statele Unite şi, în aşteptarea avizelor legale, speră ca aceasta să fie lansată până la sfârşitul lunii viitoare, după cum a declarat director general al companiei, Wolfgang Gruber.
Procedura se bazează pe utilizarea unei fotografii a ochilor, realizată cu un smartphone, şi identifică virusul prin intermediul unei inflamaţii simptomatice a membranei conjunctive oculare supranumită ''ochi roz'' . ''Am reuşit să izolăm COVID-19 din peste două milioane de nuanţe diferite de roz'', a explicat Gruber pentru Reuters.
Potrivit spuselor sale, aplicaţia, testată deja pe un număr de peste 70.000 de persoane, poate procesa până la un milion de scanări pe secundă, existând opţiunea de a extinde această capacitate. Cu ajutorul acesteia s-ar putea reveni la participarea unor mulţimi mari de persoane la evenimente precum concerte şi meciuri de fotbal, notează Reuters.
Citește și Preţul vaccinului Pfizer a sărit de la 12 euro la 19,50 euro, în Bulgaria
''Deschideţi aplicaţia, faceţi o poză a ambilor ochi, o trimiteţi pentru evaluare, apoi se poate stoca rezultatul evaluat sub formă de cod QR în smartphone-ul persoanei testate'', a adăugat Gruber.
În prima fază, aplicaţia se adresează companiilor şi utilizatorilor comerciali, la un cost de 480 de euro (570 de dolari) pe lună, fiind planificată o lansare ulterioară pentru persoane fizice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.