Doar 28% dintre companiile implicate în logistica lanțului de aprovizionare se simt bine pregătite să se ocupe de transportul vaccinurilor Covid-19 și 19% și-au caracterizat disponibilitatea ca fiind foarte nepregătite, potrivit unui sondaj publicat miercuri, și citat de Bloomberg.
Sondajul, realizat la mijlocul lunii septembrie de către Asociația Internațională a Transportului Aerian și Pharma.Aero, face parte dintr-un efort de coordonare a administrării pe scară largă a imunizărilor.
Transportarea aeriană a vaccinurilor
Doar 28% dintre companiile implicate în logistica lanțului de aprovizionare se simt bine pregătite pentru a trata vaccinurile Covid-19.
Puțin peste jumătate din 181 de respondenți au deja vehiculele, containerele și conexiunile necesare pentru a transporta sute de milioane de flacoane care trebuie să stea la temperaturi foarte mici tot timpul. Aproape un sfert au declarat că încă încearcă să achiziționeze astfel de echipamente, a arătat studiul.
Pregătirea celor responsabili cu transportul medicamentului de la fabrici la clinicile de sănătate din întreaga lume este esențială, deoarece dozele trebuie să rămână ultra-reci în timp ce economia lanțurile de aprovizionare sunt deja la capacitate maximă.
Un joc complet diferit
Industria farmaceutică transportă vaccinuri de mulți ani fără prea multă bătaie de cap, astfel încât expertiza există. Dar amploarea și complexitatea acestui efort vor necesita mult mai multă coordonare între industria privată, oficialii vamali, guverne și organizațiile neguvernamentale.
COVID-19. Rușii vor produce 15 milioane de doze de vaccin, lunar
„Înainte de Covid-19, era 100% scalabil: știam câte cazuri de gripă existau în lume, știam câte cazuri de meningită existau”, a spus Frank Van Gelder, secretar general al Pharma.Aero. "Dar dintr-o dată avem o pandemie, care cuprinde întreaga populație a lumii și regulile s-au schimbat complet."
Un astfel de transport aerian mare ar fi dificil în perioadele normale. Sarcina în plus pare deosebit de descurajantă față de cererea susținută și solidă de mărfuri online și produse de primă necesitate, cum ar fi produse alimentare care umplu deja avioane de marfă și nave comerciale. Costul transportului aerian a crescut cu aproximativ 50% față de anul trecut, iar tarifele de transport maritim pentru containere s-au triplat de la începutul anului.
Între timp, companiile de transport au început să identifice unde va fi produsă cea mai mare parte a vaccinurilor - în locuri precum Illinois, Carolina de Nord și nord-estul SUA, Marea Britanie, Irlanda și Germania în Europa și în centrele farmaceutice din Asia, India și China.
În timp ce companii precum FedEx Corp. și United Parcel Service Inc. investesc în spații frigorifice, există încă îngrijorări cu privire la abordarea pe ultima bucată de distribuție, în special în regiunile îndepărtate și adesea săraci, greu accesibile cu refrigerarea extremă, de la -20 la -80 grade Celsius care vor fi necesare.
De-a lungul unor părți din drumul vaccinurilor, va exista electricitate disponibilă pentru refrigerare și răcitoarele cu baterii. În alte părți, însă, supraviețuirea dozelor va depinde de gheața uscată ambalată în cutii, ridicând o serie de riscuri, inclusiv dezghețarea prematură.
Complexitatea misiunii ar putea exercita tensiuni asupra industriei logistice atât de mare încât ar putea necesita utilizarea forței militare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.