În jurul orei 14:12 GMT, cotaţia ţiţeiului Brent era în scădere cu 1,57 dolari, sau 1,8%, până la 83,18 dolari per baril. Similar, cotaţia barilului de ţiţei West Texas Intermediate (WTI) era în scădere cu 1,52 dolari, sau 1,9%, până la 76,64 dolari per baril.
Pe parcursul acestei săptămâni preţul petrolului a fost impulsionat de datele economice pozitive venite din China, care au alimentat speranţele referitoare la o creştere a cererii de petrol, însă aceste creşteri au fost şterse vineri.
"Principalul factor este ştirea din WSJ, îngrijorările fiind că asta ar putea afecta acordul de reducere a producţiei OPEC. Emiratele Arabe Unite şi Arabia Saudită sunt cele două ţări cu capacităţi de rezervă semnificative", susţine analistul UBS, Giovanni Staunovo.
The Wall Street Journal, citând o serie de oficiali din EAU, a informat că relaţiile dintre liderii din Arabia Saudită şi Emiratele Arabe Unite s-au deteriorat, astfel că în interiorul Emiratelor Arabe Unite se poartă discuţii cu privire la o ieşire din Organizaţia Statelor Exportatoare de Petrol (OPEC), o mutare care ar permite EAU să îşi majoreze unilateral producţia de petrol.
WSJ precizează că Emiratele Arabe Unite au avut o dispută cu Arabia Saudită şi în luna octombrie a anului trecut, când alianţa OPEC+ a decis să îşi reducă producţia de ţiţei. Între timp, EAU a făcut presiuni asupra grupului producătorilor să pompeze mai mult petrol pe piaţă, adaugă WSJ, citând o serie de oficiali din zona Golfului.
Emiratele Arabe Unite se gândesc de mai mulţi ani ce alianţe sunt mai adecvate pentru interesele sale pe termen lung, în condiţiile în care această ţară vrea să profite de pe urma recentei expansiuni a capacităţilor sale de producţie. Cu prilejul precedentei dispute din cadrul OPEC+ cu Arabia Saudită, adoptarea unei decizii cu privire la politica grupului a fost amânată timp de mai multe săptămâni, însă în cele din urmă a fost găsit un compromis.
Piaţa de retail din România, printre cele mai profitabile din regiune
Piaţa de retail din România rămâne printre cele mai profitabile din regiune, arată datele unei analize.
Piaţa de retail din România rămâne printre cele mai profitabile din regiune şi există branduri noi care îşi doresc în continuare să vină aici, anul acesta, a declarat, vineri, într-un eveniment de specialitate, Liana Dumitru, director Retail Agency în cadrul Colliers România.
"Am încheiat un an destul de dificil, cu multe provocări, dar şi cu rezultate peste aşteptări. Am văzut o revenire rapidă a consumului după ridicarea restricţiilor, odată cu venirea verii, un trafic ridicat în centrele comerciale, un consum per capita cu niveluri peste ţările din regiune. Deşi anul trecut am avut în jur de 150.000 mp de proiecte de retail anunţate, doar jumătate dintre ele au fost livrate, majoritatea fiind amânate pentru anul acesta. Piaţa din România rămâne încă printre cele mai profitabile din regiune, astfel încât sunt branduri noi care îşi doresc în continuare să intre în piaţă, anul acesta. Anul trecut am văzut branduri precum Primark, Footlocker şi Teddy, care au deschis primele magazine. Ne aşteptăm ca alte branduri să ni se alăture, anul acesta.
Este posibil să vedem astfel de trenduri venind dinspre pieţele din piaţa din Polonia. Polonia este, oricum, în mod tradiţional, o poartă de lansare în regiune pentru brandurile din vest, dar am văzut interes crescut şi dinspre ţările baltice, ţările nordice sau Ucraina. De asemenea, companii care sunt, deja, prezente în piaţă cu o parte din brandurile din portofoliu, ne aşteptăm să vină cu concepte noi, să-şi consolideze şi mai mult prezenţa în piaţă", a subliniat Dumitru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.