Potrivit sursei citate, prin această modificare legislativă, "ASF îşi asigură legal intervenţiile în favoarea asiguratorilor pe care urmează să-i poată proteja în context legislativ favorabil."
Reprezentanţii COTAR susţin că au transmis Camerei Deputaţilor o cerere/propunere prin care atrag atenţia asupra pericolului adoptării proiectului de Lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie.
Poliția Română a cumpărat o aplicație de la Facebook
Totodată, COTAR a transmis Camerei Deputaţilor rugămintea de a participa la şedinţele online de dezbatere a acestui proiect de lege, solicitând respingerea adoptării punctului 14 din cuprinsul Proiectului de Lege PL -X nr. 165/2020, care prevede modificarea art. 37 alin. (11) din Legea nr. 132/2017 privind sancţiunile care pot fi aplicate de ASF în cazul săvârşirii a două sau mai multe contravenţii, de către societăţile de asigurare.
COTAR solicită parlamentarilor sancţionarea punctuală a firmelor de asigurări, pentru fiecare abatere în parte, odată cu respingerea propunerii de modificare a art. 37 alineat 11) din Legea 132/2017.
"Solicităm public parlamentarilor aleşi de popor să respingă propunerea de modificare a art. 37 alineat 11) din Legea 132/2017 şi să accepte modificările propuse de COTAR astfel încât, în cazul săvârşirii a două sau mai multe contravenţii, sancţiunile prevăzute de lege se aplică pentru fiecare contravenţie în parte. În acest sens, COTAR subliniază necesitatea ca, în situaţia în care au fost săvârşite mai multe fapte contravenţionale prin încălcarea legislaţiei RCA, să se individualizeze în mod concret sancţiunea contravenţională pentru fiecare faptă în parte şi să se aplice câte o sancţiune faţă de fiecare contravenţie reţinută. Concluzia este că pentru a reduce numărul abuzurilor societăţilor de asigurări care se oglindeşte în numărul mare al reclamaţiilor formulate la ASF, precum şi a proceselor în instanţă, amenzile trebuie înăsprite şi aplicate punctual de ASF pentru fiecare contravenţie a societăţilor de asigurări, aşa cum se procedează în ţările europene civilizate, nu invers", a afirmat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu.
Totodată, transportatorii avertizează asupra faptului că "orice încercare de limitare a sancţiunilor aplicate de ASF împotriva societăţilor de asigurare ridică probleme grave de neconstituţionalitate".
"Astfel de modificări legislative, precum cea propusă prin acest proiect de lege, va încuraja asigurătorii de rea-credinţă să nu efectueze la timp şi integral plata despăgubirilor, cu consecinţa încălcării dreptului de proprietate şi a libertăţii economice ale transportatorilor şi ale celorlaltor persoane fizice şi juridice implicate. Or, dreptul de proprietate şi libertatea economică sunt garantate expres prin Constituţie! Într-un domeniu în care se comit zeci de mii de încălcări ale legislaţiei, nu are niciun sens emiterea unei legi pentru limitarea dreptului autorităţii de supraveghere (ASF) de a aplica sancţiuni, întrucât această limitare favorizează abuzurile asiguratorilor RCA de rea-credinţă împotriva consumatorilor şi a persoanelor prejudiciate. Or, ASF trebuie să intervină ferm şi rapid pentru aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege, în fiecare caz în care legea este încălcată, pentru a proteja drepturile şi interesele legitime ale fiecărui consumator şi persoană prejudiciată", mai spun reprezentanţii COTAR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.