Indicatorul Financial Times pentru micul dejun, bazat pe prețurile futures pentru cafea, lapte, zahăr, grâu, ovăz și suc de portocale, a crescut cu 63% din 2019, într-o mișcare care s-a accelerat începând cu această vară.
Companiile din industria alimentară cresc prețurile pentru a-și proteja marjele de profit, marile multinaționale, inclusiv Nestlé și Procter & Gamble, avertizând în ultimele săptămâni că presiunile asupra costurilor vor continua să se înrăutățească, potrivit Mediafax.
Analiștii spun că majorarea costurilor de producție, procesare și transport va menține prețurile ridicate.
"Prețurile vor rămâne ridicate cel puțin încă un an", a declarat Carlos Mera, șeful departamentului de cercetare a pieței de mărfuri agricole de la Rabobank.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.