Potrivit aprecierilor sale, acest lucru se întâmplă, în general, când oamenii se grăbesc foarte tare, poate pentru că nu își iau marjă de timp suficientă, poate pentru că preferă să desfășoare alte activități, mergând pe ideea că o să recupereze în deplasare, apăsând mai tare pe accelerație.
În acest context, a continuat Costin Tătuc, oamenii urmăresc interesul personal, de a ajunge la destinație cât mai repede. Și atunci caută tot felul de metode, de alternative, de tertipuri de a scăpa din aglomerație. Or, acest lucru nu face decât să favorizeze tot felul de mici greșeli, dar care cumulate duc la un comportament departe de ceea ce ar trebui să fie un comportament sigur pe drumul public, a explicat consilierul pe probleme de securitate rutieră.
Iar faptul că aceste ”mici greșeli” se repetă în fiecare zi, devine ca o obișnuință și nu mai este perceput ca o greșeală, ci ca o modalitate de a te strecura în trafic, de a te descurca. ”Este foarte, foarte aglomerat traficul din ziua de astăzi, dar omaenii nu înțeleg că respectarea legii i-ar ajuta mult mai mult decât să găsească acestei căi de a se descurca. În primul rând pentru că evită evenimente nedorite în trafic”, a menționat specialistul.
Citește și Amenzi rutiere. Un proiect de lege care schimbă multe
Iar așa ceva nu s-ar întâmpla dacă în România s-ar aplica sistemul de monitorizare a traficului rutier. ”În Europa, așa au fost disciplinați șoferii”, a subliniat Costin Tătuc. ”Iar dacă mă întrebați de ce la noi nu se face acest lucru, o să vă spun că nu există voință”, a apreciat expertul.
Costin Tătuc s-a ocupat de educația rutieră și în IGPR, ca specialist în cadrul Direcției Rutiere. A urcat treptat în funcții, începuturile carierei fiind ca agent de poliție în IPJ Prahova, la Circulație. Din 1994, a fost, pe rând ofițer operativ la Investigații Criminale, șef compartiment ordine publică, ofițer specialist în examinare candidați în vederea obținerii permisului de conducere. După mai bine de 10 ani de carieră a ajuns șef serviciu Poliție Rutieră IPJ Prahova. A venit apoi la București, unde a fost mai întâi ofițer specialist principal în Direcția Rutieră, în care, după doi ani, a fost numit director-adjunct.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.