Costin Tătuc a explicat că România, nici după 11 ani, din martie 2008 de când noul Cod rutier stă pe mesele legiuitorilor nu a ajuns să fie votat.
Consilierul a mai spus că, la ora actuală, are o Ordonanță de Urgență, OUG 195/2002, și regulametul de aplicare, după care se circulă pe șosele. Acesta a mai spus că țara noastră are nevoie de un Cod Rutier modern, care să fie actualizat după noile cerințe și tehnologii.
Un alt lucru important menționat de Tătuc a fost și faptul că aplicarea legii ar trebui să fie automatizată deoarece nu poate fi pus câte un polițist la fiecare colț de stradă. ”Fără acest lucru șoferii nu se vor disciplina. La ora actuală, șoferii când văd mașina de poliție iau piciorul de pe accelerație iar după ce trec de aceasta accelerează din nou. Însă, atunci când se va aplica automatizarea, acest lucru ne va disciplina pe toți”, a explicat Tătuc.
Ai carnetul suspendat? Trebuie să dai iar examen
Așadar, consilierul apreciază că pentru un prim pas către siguranța rutieră sunt Codul Rutier și automatizarea aplicării legii.
Costin Tătuc s-a ocupat de educația rutieră și în IGPR, ca specialist în cadrul Direcției Rutiere. A urcat treptat în funcții, începuturile carierei fiind ca agent de poliție în IPJ Prahova, la Circulație. Din 1994, a fost, pe rând ofițer operativ la Investigații Criminale, șef compartiment ordine publică, ofițer specialist în examinare candidați în vederea obținerii permisului de conducere. După mai bine de 10 ani de carieră a ajuns șef serviciu Poliție Rutieră IPJ Prahova. A venit apoi la București, unde a fost mai întâi ofițer specialist principal în Direcția Rutieră, în care, după doi ani, a fost numit director-adjunct.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.