"Autorităţile publice pe care noi le plătim din banii publici şi pe care i-am angajat să aibă grijă de noi să avem o piaţă corectă, ar trebui să înţeleagă să facă publice toate controalele. De ce spun asta? Fiindcă de 30 de ani discutăm de acest lucru şi în momentul în care noi, ca şi consumatori, vom vedea un produs sau un serviciu într-un magazin neconform sancţionat de către autoritate pentru că nu îndeplineşte legislaţia şi normele minime, automat şi noi, la rândul nostru, putem să facem un exerciţiu şi pur şi simplu să nu mai cumpărăm acel produs. De asemenea, în calitate de cetăţeni europeni, ar trebui să avem un standard european al produselor şi serviciilor, să nu mai avem produse ca în Est, dar la preţuri ca în Vest", a afirmat Mierlea.
Potrivit şefului InfoCons, consumatorii români ar trebui să-şi cunoască mai bine drepturile şi să fie mult mai responsabili atunci când cumpără un produs.
Citește și:Șoc pe piața germană. Carne de zebră, în galantarele unui retailer. Cât costă
"De obicei, avem tendinţa, mai ales pe 15 martie, să preluăm de la Organizaţia Mondială a Protecţiei Consumatorilor un subiect valabil la nivel global. Din fericire, România, în zona aceasta a Internetului stăm foarte bine, dar nu stăm la fel de bine la drepturile şi obligaţiile pe care le avem în raport cu comerţul online şi cu tot ceea ce înseamnă partea aceasta de Internet. Cred că ceea ce este cel mai important de Ziua Mondială a Protecţiei Consumatorilor, să conştientizăm că noi suntem consumatori şi să nu mai vorbim despre consumatori ca despre cineva de pe celălalt trotuar. Pe de altă parte, de Ziua Mondială a Protecţiei Consumatorilor, ar trebui să fim mult mai atenţi, mult mai responsabili atât atunci când cumpărăm lucruri de pe Internet şi să înţelegem că putem să-l returnăm în termen de 15 zile, indiferent de ceea ce dorim, cât şi că atunci când cumpărăm direct din magazin un lucru nu-l mai putem returna decât dacă produsul respectiv are un defect care nu poate fi reparat sau doar dacă produsul respectiv nu a putut fi adus la standardele dorite, după reparaţiile efectuate", a spus Sorin Mierlea.
Acesta a menţionat, totodată, că fiecare dintre noi ar trebui să conştientizeze că, de fiecare dată când cumpără votează produsul, votează brandul, votează magazinul.
"Votându-l, automat acela va ajunge mai sus, iar în momentul în care un produs sau un serviciu, un magazin, un retailer îşi bate joc de noi şi vinde produse care nu se ridică la un standard minimal ar trebuie să-i sancţionăm şi noi, să nu mai cumpărăm produse sau servicii din acel magazin. Dacă ne amintim, cu câteva săptămâni înainte că doar la o propunere de modificare a preţului la carburant în Franţa au ieşit milioane de oameni în stradă. În schimb, la noi se scumpeşte carburantul în condiţiile în care suntem producători de petrol, se scumpeşte preţul gazelor în condiţiile în care suntem producători de gaze, se scumpeşte curentul electric în condiţiile în care suntem producători. De asemenea, nu ştim ceea ce plătim, fiindcă în factura de curent doar 30% înseamnă plata curentului electric, restul nu ştim ce. Gazul îl plătim la preţ de putere calorică, deşi el este măsurat în metri cubi", a subliniat preşedintele InfoCons.
InfoCons - Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, Asociaţia Pro Consumatori şi Asociaţia Utilizatorilor Români de Servicii Financiare (AURSF) au organizat, vineri, o conferinţă de presă ce a marcat Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.