Ordinul ANAF nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de locaţiune, precum şi a modelului şi conţinutului formularului "Cerere de înregistrare a contractelor de locaţiune" a fost publicat în Monitorul Oficial, Partea I, intrând deja în vigoare.
Noua procedură, care este opțională, oferă persoanelor care închiriază posibilitatea de a înregistra contractele inclusiv online, nefiind necesară prezentarea unei dovezi a fiscalizării respectivelor venituri prin declarația unică.
Obligația de a înregistra contractele de închiriere fusese eliminată din legislația fiscală, prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2018. Totuși, locatorii și locatarii deopotrivă s-au găsit, de atunci și până acum, în situația de a trebui să facă dovada că documentul e înregistrat la Fisc.
Pentru subvenții de chirie
Pentru locator, adică cel care închiriază, contractul sub semnătură privată (neautentificat la notar) înregistrat la Fisc este titlu executoriu, potrivit Codului civil. Locatarul are uneori nevoie ca locatorul să înregistreze contractul la Fisc pentru că altfel nu are cum beneficia de anumite subvenții de chirie. Desigur, dacă se face contractul la notar, atunci nu se mai pun toate aceste probleme.
Citește și O nouă ÎNŞELĂTORIE de proporţii
Cel care închiriază va putea mai întâi să meargă să înregistreze contractul la organul fiscal sau să o facă online și abia apoi să depună declarația unică pentru plata impozitelor și eventualelor contribuții.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.